En
kväll följde jag med en kompis till en jourbutik på hörnet där han köpte
en kvällstidning. Min kompis betalade för tidningen och tackade artigt.
Butiksägaren sa inget utan tittade surt ner i golvet.
När vi gick därifrån kunde jag inte låta bli att kommentera butiksägaren.
- Det var en sur en jäkel den där.
- Äsch så är han varenda kväll, svarade han.
- Varför fortsätter du att vara så artig mot honom? frågade jag.
Och min vän svarade: - Varför ska jag låta honom bestämma hur jag ska agera?
- Personligt Ledarskap
torsdag 9 maj 2013
tisdag 7 maj 2013
Citat
Girl: Do you really love me?
Boy: Of course I do.
Girl: I wanna hear you say it.
Boy: I don't have to.
Girl: Why not?
Boy: Because.
Girl: I just wanna hear you say it in words.
Boy: I can't.
The girl started to cry softly and said:
Then you don"t love me.
The 2 continued to walk in silence. They
reached the girls home.
Girl: Why
Boy: Do you really wanna know?
Girl: (hesitantly) Yes.
He hugged her gently, kissed the forehead
and whispered in her ear.
"Because three words aren"t enough..."
A Girl asked her Boyfriend
GF: Why do you love me?
BF: I have no reason.
GF didnt like it 'n say
GF: No. Give me a reason.
BF: Ohkay... 'Coz you're beautiful, caring 'n attractive.
Girl was satisfied,
Then one day she got sick 'n look Terribly Thin, Pale 'n Weak...
GF: Do you still love me?
BF: Now that you're not pretty 'n attractive do i have a reason to love you?
Girl Cried...
The boy hold her hand 'n say...
BF: Now you Understand?
"Love doesn't need reasons.
I Love You 'n still love you no matter what Happens."
GF: Why do you love me?
BF: I have no reason.
GF didnt like it 'n say
GF: No. Give me a reason.
BF: Ohkay... 'Coz you're beautiful, caring 'n attractive.
Girl was satisfied,
Then one day she got sick 'n look Terribly Thin, Pale 'n Weak...
GF: Do you still love me?
BF: Now that you're not pretty 'n attractive do i have a reason to love you?
Girl Cried...
The boy hold her hand 'n say...
BF: Now you Understand?
"Love doesn't need reasons.
I Love You 'n still love you no matter what Happens."
xD
Boy: Can I Hold Your Hand ?
Girl: No
Boy: Why ?
Girl: Because It Hurts When You Leave It ...!
Naaawww, tycker bara att det är för sött :3 ♥♥♥
Men det är nog bara jag.. eller inte? :PVar hos sjukgymnasten idag, och ja, fick lite hjälp med min rygg, så nu ska ni allt få se xD Nu ska jag fane mig bli bra!! XO
Det finns en bok jag vill ha, den kommer ut om två veckor. "Mardrömmar" heter den. Vill så gärna ha den!! Det är en fortsättning på en av mina favoritböcker! "Där drömmar blir till" heter den. Dessutom så fyller jag år om tre fyra veckor så vi får se xD har redan sagt åt mamma så ja! :) Hoppas får man alltid göra!! :)Ska kanske till Köpenhamn med familjen inklusive mormor och morfar på torsdag. Vi har ju ledigt då, Kristi himmelsfärdsdag eller vad det nu än heter, så då är vi lediga xD och de är tydligen inte det så det kommer vara öppet överallt. Jag är inte så jätteöppen för den idén. men ja xD om vi åker så hoppas jag att det blir kul xD
Funderar på att stanna hemma imorgon också eftersom jag fortfarande har problem med ryggen. Men jag måste verkligen till skolan för jag ska redovisa svenska på måndag, och jag är inte klar! Helt iallafall. Och på fredag så är vi ju också lediga. Så ja... imorgon och på måndagsmorgon förmodligen...
Vill inte >.<
btw xD hos sjukgymnasten så fick jag ju strippa men det var inte det jag skulle berätta xD Hon skulle kolla på min rygg så jag fick vända mig om hela tiden. Och jag hade håret i en hästsvans, men hon sade åt mig att ta bak den när hon skulle titta framifrån, och sen när jag vände mig om så hon skulle se min rygg så gick hon fram och tog fram den. Och så bara "Men gud så fint hår du har! Tjockt och härligt!"
Och det är uj verkligen inte första gången någon har sagt det >.>
måndag 6 maj 2013
loool...
När Stina, Anna, Maria och Emilia går ut på lunch så kallar de varandra Stina, Anna, Maria och Emilia. När Fredrik, Peter, Krister och Mathias går ut på lunch så kallar de varandra Fetto, Godzilla, Clownen och Stubbhuvudet.
2.På Restaurang
När räkningen kommer så slänger killarna varsin hundring på bordet trots att räkningen bara uppgår till 200 spänn sammanlagt. Ingen av dem har mindre och ingen vill erkänna att de vill ha växel tillbaka. När tjejerna får sin räkning så åker miniräknaren fram blixtsnabbt.
3.Pengar
En man kan betala tjugo spänn för en sak som är värd tio spänn och han behöver den. En kvinna kan betala tio spänn för en sak som är värd tjugo spänn trots att hon inte behöver den, bara för att den är på rea.
4.Badrummet
Mannen har sex saker i badrummet: tandborste, tandkräm, raklödder, rakhyvel, en bit tvål och en reklamhandduk.
Medeltalet på antal saker kvinnor har i badrummet är 337.
Mannen kan med största sannolikhet inte identifiera de flesta av dessa, än mindre säga vad de ska vara bra för.
5.Bråk
Kvinnan får alltid sista ordet. Om mannen säger något efter det så betyder det att han startar ett nytt gräl.
6.Katter
Kvinnor älskar katter. Män säger att de avskyr katter, men när kvinnan inte tittar så klappar de dem.
7.Framtiden
En kvinna bekymrar sig för sin framtid tills hon hittat en man.
En man bekymrar sig aldrig för framtiden förrän han hittar en fru.
8.Framgång
En framgångsrik man är en som tjänar mer än hans fru spenderar.
En framgångsrik kvinna är en kvinna som hittar en sådan man.
9.Äktenskap
En kvinna gifter sig med en man i tron att han kan förändras trots att det inte blir så.
En man gifter sig med en kvinna i tron att hon inte kommer att förändras trots att hon gör det.
10.Göra sig i ordning
En kvinna gör sig i ordning när hon ska till affären, vattna blommorna, gå ut med soporna, svara i telefonen, läsa en bok eller hämta posten.
En man gör sig i ordning för bröllop och begravningar.
11.Naturlighet
Män vaknar lika snygga som när de lade sig. Kvinnor förfaller av någon orsak under natten.
12.Barn
Kvinnan vet allt om sina barn: när de ska till tandläkaren, deras romanser, bästa kompisar, favoritmat, hemliga rädslor, drömmar och önskemål.
Mannen är nätt och jämnt medveten om att det bor små människor i hans hus.
13.Avslutande visdomsord
Varje man bör glömma de misstag han gjort, det är ingen ide att två människor går och minns samma saker…
Skillnaden mellan kvinnor och män!
1.NamnNär Stina, Anna, Maria och Emilia går ut på lunch så kallar de varandra Stina, Anna, Maria och Emilia. När Fredrik, Peter, Krister och Mathias går ut på lunch så kallar de varandra Fetto, Godzilla, Clownen och Stubbhuvudet.
2.På Restaurang
När räkningen kommer så slänger killarna varsin hundring på bordet trots att räkningen bara uppgår till 200 spänn sammanlagt. Ingen av dem har mindre och ingen vill erkänna att de vill ha växel tillbaka. När tjejerna får sin räkning så åker miniräknaren fram blixtsnabbt.
3.Pengar
En man kan betala tjugo spänn för en sak som är värd tio spänn och han behöver den. En kvinna kan betala tio spänn för en sak som är värd tjugo spänn trots att hon inte behöver den, bara för att den är på rea.
4.Badrummet
Mannen har sex saker i badrummet: tandborste, tandkräm, raklödder, rakhyvel, en bit tvål och en reklamhandduk.
Medeltalet på antal saker kvinnor har i badrummet är 337.
Mannen kan med största sannolikhet inte identifiera de flesta av dessa, än mindre säga vad de ska vara bra för.
5.Bråk
Kvinnan får alltid sista ordet. Om mannen säger något efter det så betyder det att han startar ett nytt gräl.
6.Katter
Kvinnor älskar katter. Män säger att de avskyr katter, men när kvinnan inte tittar så klappar de dem.
7.Framtiden
En kvinna bekymrar sig för sin framtid tills hon hittat en man.
En man bekymrar sig aldrig för framtiden förrän han hittar en fru.
8.Framgång
En framgångsrik man är en som tjänar mer än hans fru spenderar.
En framgångsrik kvinna är en kvinna som hittar en sådan man.
9.Äktenskap
En kvinna gifter sig med en man i tron att han kan förändras trots att det inte blir så.
En man gifter sig med en kvinna i tron att hon inte kommer att förändras trots att hon gör det.
10.Göra sig i ordning
En kvinna gör sig i ordning när hon ska till affären, vattna blommorna, gå ut med soporna, svara i telefonen, läsa en bok eller hämta posten.
En man gör sig i ordning för bröllop och begravningar.
11.Naturlighet
Män vaknar lika snygga som när de lade sig. Kvinnor förfaller av någon orsak under natten.
12.Barn
Kvinnan vet allt om sina barn: när de ska till tandläkaren, deras romanser, bästa kompisar, favoritmat, hemliga rädslor, drömmar och önskemål.
Mannen är nätt och jämnt medveten om att det bor små människor i hans hus.
13.Avslutande visdomsord
Varje man bör glömma de misstag han gjort, det är ingen ide att två människor går och minns samma saker…
Frukost!
Jag bakar scones till frukost! yay ♥ Det var längesen så det är därför jag är glad :$
Men men, sak gå och smaska i mig en innan syrran tar dem xD
bye bye, have a nice day ^.^ ♥
Men men, sak gå och smaska i mig en innan syrran tar dem xD
bye bye, have a nice day ^.^ ♥
söndag 5 maj 2013
♥Sabaton ♥
Sweden FTW!!!
Jag älskar 2:40!!! (och framåt xD) Jag får verkligen gåshud!!
Inget spännande har hänt i mitt liv. Har fortfarande ont i ryggen, mest i benet, men det känns verkligen i benet XO Kan fortfarande inte sitta utan att behöva ställa mig upp var tionde sekund... puh XO
FML :)
Har haft såå tråkigt såå länge XO I hate it!
Oh btw!! Igår kväll/natt, vet inte vilken tid, men då åskade det!!! =) Det var så mysigt att bara ligga och lyssna på det!! ♥♥♥
Ärligt talat så kommer jag inte på något att skriva om eftersom jag inte har haft något att göra x(
Eller ja... pappa sade något i fredags jag inte fattade riktigt...
Lite kanske... lyckligt ovetande??
Vi gick till affären, fick halta x) Men det blev bättre ju mer jag gick och försökte gå normalt. Men iallafall så mötte vi två pojkar/killar,,, eller jam gick förbi dem. De var högljudda som killar bruj´kar vara. no offense :P
men sen när vi gick hem från affären så frågade pappa om jag någonsin lagt märke till att killar har kollat på mig och mina kompisar när vi varit tillsammans eller så. Jag vet inte, kanske om vi är för galna kanske xD men annars inte. Jag frågade ju varför. Och han svarade att den ena pojken hade kollat på mig, han sade att pojken hade "ätit nig med blicken" vilket jag inte riktigt fattade.... Jag fattar inte ens varför någon skulle tycka om mig. så ja... väldigt förvirrad var vad jag blev XO
Men men, ska försöka hitta en film, eller kanske göra lite mat först eftersom jag inte äter kål. Kvittar vad det är för slags kål, jag äter det bara inte!!
Det är mycket jag inte äter. Jag har blivit alltför kräsen på senaste tiden. Jag har ju själv lagt märke till det så då måste det vara så :P
aja, kram kram ses ses :) ♥
Inget spännande har hänt i mitt liv. Har fortfarande ont i ryggen, mest i benet, men det känns verkligen i benet XO Kan fortfarande inte sitta utan att behöva ställa mig upp var tionde sekund... puh XO
FML :)
Har haft såå tråkigt såå länge XO I hate it!
Oh btw!! Igår kväll/natt, vet inte vilken tid, men då åskade det!!! =) Det var så mysigt att bara ligga och lyssna på det!! ♥♥♥
Ärligt talat så kommer jag inte på något att skriva om eftersom jag inte har haft något att göra x(
Eller ja... pappa sade något i fredags jag inte fattade riktigt... Lite kanske... lyckligt ovetande??
Vi gick till affären, fick halta x) Men det blev bättre ju mer jag gick och försökte gå normalt. Men iallafall så mötte vi två pojkar/killar,,, eller jam gick förbi dem. De var högljudda som killar bruj´kar vara. no offense :P
men sen när vi gick hem från affären så frågade pappa om jag någonsin lagt märke till att killar har kollat på mig och mina kompisar när vi varit tillsammans eller så. Jag vet inte, kanske om vi är för galna kanske xD men annars inte. Jag frågade ju varför. Och han svarade att den ena pojken hade kollat på mig, han sade att pojken hade "ätit nig med blicken" vilket jag inte riktigt fattade.... Jag fattar inte ens varför någon skulle tycka om mig. så ja... väldigt förvirrad var vad jag blev XO
Men men, ska försöka hitta en film, eller kanske göra lite mat först eftersom jag inte äter kål. Kvittar vad det är för slags kål, jag äter det bara inte!!
Det är mycket jag inte äter. Jag har blivit alltför kräsen på senaste tiden. Jag har ju själv lagt märke till det så då måste det vara så :P
aja, kram kram ses ses :) ♥
torsdag 2 maj 2013
GOMENASAI!!!!
går på smärtstillande, märks typ inte. XO
Har så sjukt ont. btw, jag har ryggskott. inte precis vad jag vill ha. Kan fortfarande inte sitta. åkte till skolan idag. fick ringa pappa och bad honom att hämta mig. Jag kunde inte sitta ner och jobba. stod upp i en och en halv timma! fruktansvärt!! fick ligga ner den första lektionen i skolan. hade NO föreläsning, så jag lade mig i min ena bästis knä, och fick ha mitt onda "ben" (det går typ ner i benet också) i min andra bästa kompis knä.
Igår eller i förrgår var det nog... så var det Valborg. firar jädra sista april/första maj. Bästa med första maj är att man är ledig, visserligen är jag sjukanmäld i skolan, men ja :/
Jag vet inte när man firar valborg för jag firar inte det, så jag kan inte geer någon bild... eller ja, kan se om jag hittar någon på Google xD
funderar på att gå och lägga ,ig, börjar bli djukt trött och klockan mycket.
ser man på, hittade några xD
Så ja, sov sött ♥ ♥
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




