fredag 25 oktober 2013

Sjuk

Urgh! >.<  Jag är sjuk på alla sätt och vis förutom feber >.<
Min näsa rinner, jag är täppt i näsan (fast den rinner, jävligt komplicerat >.< ) mina ögon tåras jag har sjukt ont i örat. Så fort det är ett högt ljud börjar det ringa något fruktansvärt. Det känns precis som att man har lock för örat, bara tio gånger värre och det ringer exakt hela tiden, bara någon pratar ringer det  värre, och det eker så fort någon pratar. Det bultar hela tiden! Det känns som om att jag har hjärtat där >.< Och min hals gör så sjukt ont. Den gör sjukt ont om jag nyser, hostar, äter, dricker, sväljer, harklar mig, och pratar. Så jag har fått hålla käften idag...  Och halstabletter fungerar inte >.<  Hur många jag än tar >.< (har tagit varannan timme sedan igår, tabletter rekommenderade från apoteket (äckliga apotek, fungerar inte som de borde >.< ))  Tja jag överlever nog. Min näsa kommer nog att förstöras lite på vägen, men ändå. Jag hoppas bara att jag är frisk tills på söndag för då ska vi till farmor och farfar xD 
Heheh, jag tror pappa är full xD
Han har varit på någon sån här öl-provning med sina jobbarkompisar. (Jobbet bjöd, eller nu vad det kallas) x) 
Han är tydligen på väg hem nu. Han har varit iväg sedan klockan ett xD  
Och syrran sover över hos en kompis inatt. Mamma och jag åt kyckling gryta till middag. Kycklinggryta med purjolök, paprika, BACON, och cashewnötter.
Cashewnötter är så yummsigt!! Yummy Yummy!!! 
Jag ser på Fairy Tail just nu, så jag ska nog avsluta här lite och gå tillbaka till det. Because it's awesome!! 
Hahaha, btw. Mamma frågade mig när hon lagade mat om vi skulle ha bacon i maten. Jag trodde hon tappat vettet. Jag stirrade på henne och sade "Bacon iiiis god!!!" och det är det jue! Jag menar, Bacon är ju fabolöst! (Jag vet inte riktigt vad det betyder (fabolöst) men Dag-Otto sade det i en film, jag tror det var i en "Jäkelskap" film. Jag  tror det är lite svengelska. Typ 'fabulous' eller något)
Aja, kram på er... eller ja... jag skulle kramat er om jag inte var rädd för att smitta er. Men ja... *Luft kramar*Air hugs* 

onsdag 23 oktober 2013

Do Carbs cause Alzhimer's?

http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers
SE DEN!!!!
De två första videorna. Sen kom något om magen tror jag. Men det är sjukt intressant. Så se den!
Okej, inget att prata om egentligen. Har sjukt jobbigt i skolan just skolan just nu så ja..... >.<
Men ska äta mat nu, "mat" det är fisk, och det är kattmat enligt mig. Jag klarar inte av att havsdjur. Så det är äckligt. 
http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers
http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers
http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers
http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers

okej, obsessed much?? Kanske lite xD
Well well.... kram ses... x)

söndag 20 oktober 2013

Naruto

Jag har fått Kevin Borg sjukan. xD Jag skriver en skoluppsats, eller ... skrev. Jag blev nyligen klar *Hurra hurra hurra HURRA!!!!!* men jag skulle skriva om ett engelsk talande land, och jag valde Malta, av någon okänd anledning. Men iallafall, som vissa av er kanske vet så kommer Kevin Borg därifrån, och man skulle skriva om en artist, och han var den enda jag kände till och den enda jag gillar rösten på xD Men iallafall så sökte jag fakta på honom, och kom att lyssna på en massa låtar av honom istället... eheh *tittar oskyldigt bort* Jag har fått tre favorit låtar av honom nu iallafall.
Min allra favorit av de tre är With every bit of me. Vilken var vinnarlåten i Idol år 2008. Gud jag hatar Idol, men de hittar faktiskt bra artister. Erik Grönwall, Kevin Borg... Erik och Kevin igen. De är de enda jag känner till...  Patetiskt? Jag bryr mig faktiskt inte.
Sen gillar jag Needing you, som han uppträdde för att tävla om att vara med i Eurovision Song Contest detta året. Tyvärr så kom han bara på andraplats i deltävlingen. Men jag älskar verkligen låten! x)

Sen är det ju då såklart den sista, Unstoppable och den släppte han för att stödja Bröstcancerfonden.  Gillar den också sjukt mycket ^_^
(Sory guys, hittade ingen bättre version till er. Men om ni orkar klicka på länken här så får ni sången)
Men på tal om Erik Grönwall.

Det är hans vinnarlåt år 2009.                          

                                                                               












.... ... ... ...  Jag tycker Neji och Gaara passar som ett par i Naruto... Jag älskar även Naruto och Sasuke, sen också Kyuubi/Karuma(som en person) och Itatchi tillsammans xD och av någon konstig anledning antingen Hinata och Lee eller Sakura och Lee. (Kanske Shikamaru och Sakura, eller han ska vara med Temari? :P ) Jag vet inte vilka karaktärer det finns i Naruto serien. För jag är inte så förtjust i den. Okej då... inte alls förtjust i den. Min ena kompis älskar Naruto, eller gjorde jag vet inte riktigt. Mashashi gillar inte att rita Naruto längre och vill avsluta den. Men hans fans vill ju såklart inte det. Men han gillar den inte längre, och vill avsluta den, så han dödar alla sina karaktärer. Sen blir de återupplivade för att sedan dö... igen... Och ingen gillar det. Men som sagt.
Jag har varken läst mangan eller sett animen. Jag tyckte inte den var rolig eller spännande. Don't hate me for it. Men det är sådan jag är *pouting*
Så jag känner som sagt inte till de flesta karaktärerna Vänta lite,  jag gillar även Ino och Sai :D  Jag läser en massa Fanfiction om Naruto istället, för de är åtminstone roliga.... och det är där jag fått det ifrån...
Kakashi och Iruka också...  Fast Hinata och Naruto skulle också fungera, om Sasuke skulle dö eller något sådant. Men Hinata är så söt   :3 Så jag vet inte riktigt vem jag skulle vilja att hon var tillsammans med
>.<  Kanske med Kiba (shippuden) Men han ska vara med SHINO!! *whining* Vem ska hon vara med? Ska hon vara med Shikamaru? Om Shino inte finns med, då kan Kiba och Hinata vara tillsammans! Men bara då! Man vill ju inte göra Shino avundsjuk ;)   Vilka är era favoritpar?
Och så ni vet, jag har som sagt inte sett animen eller läst mangan. Bara fanfiction. Så det är därför jag har dessa pairings. Men min bästa kompis som har läst och sett den flera gånger har också några av dessa favoritparen. Men som sagt, Fanfiction. En gåva sänd från ovan.




Fast det är rätt gulligt....







Okej, jag ska gå nu, jag måste duscha... och läsa mer fanfiction *embarrassingly scratches back of head*

Byebye





"Once upon a time a had a dream, I had a vision


of that someone, that was missing in my life

Here I am looking back on the road I used to travel

through the darkness, through the times of sacrifice

I can't believe how things can change so fast
I can see it in your eyes,
we're gonna last

With every bit of me, with all my heart
with every single breath I'm gonna love you
fall into my arms tonight, let's make it allright
if you ever come to doubt these words
let me be the one to break it to you

I gonna love you endlessly,
with every bit of me"


Disney

Ok, bara lite snabbt, tittar bara förbi lite snabbt för jag ska gå och göra Engelska nu. Men jag är verkligen tvungen till att visa den för er. Jag vet inte om ni har sett den förr, jag såg den först igår. Jag tyckte den var jätterolig xD Jag älskar Villain xD Hel härlig, jag älskar alla miner han gör xD

Aja, have fun  today :)
Kram
*smyger iväg innan någon tar fast mig* *sen lite diskret kommer fram och skriker*

POWER 


torsdag 17 oktober 2013

Harry Potter

"Your mother was there for me at a time when  no one else was. Not only was she a singularly gifted witch, she was also an uncommonly kind woman. She had a way of seeing the beauty in others even, and perhaps most especially, when that person couldnt see it in themselves." - Remus Lupin










Fairy Tail

"There will be painful times... sad times...
I'll be with you though thick and thin...
You are never alone...
The hopes we carry are matched by the numbers of stars twinkling in the night sky,
the rustling of the wind on our bodies are premonitions for what's to come tomorrow,
now let us take a stroll... to the melody from the song of fairies..."  -Marvis

Instinkt?

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLO!!!!
Saknat mig? Mycket? Lite grann? Sådär? Inget alls? "Oh gud hon är äntligen tillbaka"? "Äsch"? 
Lite, jag tycker att ni ska ha saknat mig lite åtminstone!
Sicken självsäkerhet xD  Men jag tycker iallafall att ni borde saknat mig *pouting* No need to hurt my feelings if you didn't *hundvalpsögon* 

Anyways.... XD Igår så hade vi Fysik prov i skolan. Det gick åt helvete, enligt mig, jag vet inte om jag klarade det eller ej än så länge. 
BTW, berättade jag om samhällskunskaps provet vi hade för några veckor sedan? Jag klarade det iallafall. Sen imorgon har jag geografi prov, IGEN!!!! på jävla Sydostasien! *tjurar* Det är inte det att jag har något emot Sydostasien, utan mer att jag avskyr  prov. Jag kan fortfarande inte ett skit om Sydostasien, bara lite vagt om vilka länder som finns där. 
Well well...
Pappa ska hämta ut mina värktabletter i eftermiddag, äntligen ska jag få något som tar bort min smärta hyfsat mycket. 
Vet ni vad.. I'm screwed. Jag ska redovisa två steg i engelska nästa vecka, 36 & 37, och jag är inte klar med dem, men här är jag och skriver, istället för att jobba. Känn er älskade av mig :P 
Men jag måste verkligen jobba med det. Det är sjukt jobbigt, men kul ändå, på sätt och vis... ungefär, 2% av det är roligt.... Oh well. Livet går vidare.
Visste ni att finska människor är rätt snygga/söta? (Har sett rätt många, och känner några stycken)  Vissa är jättemycket iallafall! Jag missade en finsk pojkes födelsedag i förrgår, och upptäckte det igår, så jag fick lite panik och skrev grattis till honom på Facebook. Men på engelska då såklart, med tanke på att jag inte kan finska. Men jag kan säga grattis nu iallafall för det stod över hela hans sida xD Onnee = grattis, och Kiitos = tack. Fast det visste jag sedan innan. Men ändå :D
Men iallafall, jag sade grattis till honom, frågade honom nyss på Facebook hur gammal han blev, glömde fråga honom igår. Får se när han svarar. Okej, han svarade rätt snabbt, han fyllde 12. Back to the topic... GUD vad han är SÖT!!! Verkligen superduper gullig!  Jag menar verkligen supergullig. Verkligen sockersöt!! Och nej, jag är inte kär eller förälskad i honom. Det är här rubriken kommer in,  "instinkt". Jag visade en bild på honom igår för mamma, och jag sade åt henne var tionde sekund att han var super gullig. Jag sade också att att han var så söt att man skulle kunna ta honom i famnen och bara krama om honom, krama honom så hårt att man nästan krossar honom *eheh* men så söt var han!! Är han...!!!!!! OMG han är så söt. Super KAWAII!!! Sen berättade jag om en annan liten pojke på bussen jag såg, han var också supersöt, kan ha varit 9 eller så, men så sööööööt! So damn cute! 
Anyway mamma sade att det var modersinstinkten som kom fram.  Modersinstinkten, i min ålder? Verkligen? Fast jag kan faktiskt förstå det, jag menar, sådana ungar gör att jag så gärna vill ha pojkar, fast de är söta tills de kommer upp i tonåren, sen blir de snygga/stiliga, flickor förblir söta :3 
*gråter* jag vill ha en son som honom!!!! Han är så söt *fler tårar*


Måste jobba med skolarbetet nu, får lämna den sötnosen nu. 

Aja... kram på er :)


Btw, funderar på att lägga upp fakta om astrologi-stjärntecken. Men inte än, får vänta tills någon helg eller lov eller så när jag inte är jävligt stressad. Men det kommer iallafall från en bok som heter "Astrosex" den är rätt rolig måste jag erkänna...

Oh well, hugs for you 

Bilder

De var inte många, men det var de jag tog i Gamleby.

Dessa är här hemifrån. 
Jag tror det är Öresundsbron man ser långt där borta xD
Jag fullkomligt älskar den himlen!!

Och de här bilderna är från Småland när jag var på promenad hemma hos mormor och morfar. Fån denna helgen var det :D 
Vissa är kanske lite suddiga... vet inte riktigt säkert, men lade nyss märke till att den översta är väldigt suddig. Men ni överlever nog ändå :D
Hahaha, jag vågade inte gå ut på bryggan. Jag var rädd att jag skulle trilla i eller att den inte skulle hålla. Mest var jag rädd för fiskar xD Men också att ett troll skulle komma upp och putta i mig. Ni vet, den här sången med de tre bockarna. De tre bockarna Bruse. Där bor det ju ett troll som bor under bron. 
 Så honom är jag rädd för! Ja, även fast jag är 15 så är jag rädd för honom! Deal with it! *pouting*



Det var det :D Men ni fick bilderna jag lovade er till slut iallafall :D 
Ska lägga upp ett annat inlägg  nu efter, för jag vill inte ha en massa bilder i inlägget xD

lördag 12 oktober 2013

Kuligt

Hullo :)
Hur mår ni?
Jag måste berätta innan jag glömmer det.  (Kommer förmodligen inte göra det än på ett tag,  men ändå) mamma berättade häromdagen om när hon jobbade på, Findus tror jag det var,  men så var det en man som hette Göran. Och han och en annan kvinna stod rumpa mot rumpa och tjejen sa,
"Ända mot ända kan ingenting hända" Göran sade"Och Göran den filuren han vände på figuren" och vände sig om XD
Och sen en annan gång så berättade mamma, på samma jobb och med samma människor,  så berättade hon om  något som "hänt" henne och Göran när de varit ute tillsammans (ingen date, utan bara trevligt sällskap)   jag tror det var för den tjejen  som jag skrev ovanför. Men iallafall,  Göran hade behövt kissa och de hittade ingen toa.  Men så hade buskarna varit så höga att Göran ställt sig där för att kissa.  (De andra kvinnorna hade också börjat lyssna) och det var en stor trädgård han hade kissat mot (allmän trädgård.  Trädgård/park) men då hade det kommit en gammal gubbe tant och tagit tag i hans pungkulor i nävarna i händerna och slagit ihop dem och skakat dem mot   varandra och argt sagt/skrikit "Här får du inte kissa!!"
Vissa hade börjat skratta men en hade förskräckt kollat på Göran och frågat  "Men så kan du väl inte göra..." Göran hade bara tittat på henne och sen ryckt på axlarna och sagt "Vad skulle jag göra? "
Det epica var att detta aldrig hänt, mamma och han hade aldrig varit ute,  men han hade bara haft kul och spelat med. 
Där förstörde jag allt, inte sant?
Gud vad jag önskar det  var sant! !! Det är ju så sjukt härligt!!!!!
Men men, förlåt att jag inte kommer skriva mer för det är lite jobbigt att skriva på mobilen.  Så ja.... take care darlings ♥
Ska gå och knapra på mim chokladkaka lite smått. .. eller kanske läsa mer manga.... det är roligare, så förmodligen.  Aja, kram ♥♡♥

onsdag 9 oktober 2013

I beg your pardon

Förlåt. Jag ber om ursäkt. Jag har inte bloggat på ett tag, och kommer, vetefan, kanske göra det  nu :P
Jag orkar inte och har mycket skolarbete att göra. Var i Gamleby förra veckan, kommer lägga upp lite naturbilder därifrån sedan. Om jag kommer ihåg. Vilket jag kommer att göra xD
Men ja... lite snabbt. Har SO tills imorgon, ska skriva lite smått och fint om Kambodja. Nästa vecka har vi, på fredagen, ett karttest om Sydostasien. På onsdagen har vi Fysikprov på strålning. Sen ska jag redovisa svenska steg 34 på tisdag. Sen om två veckor på torsdagen, tror jag, ska jag redovisa engelska steg 36.
Det var det.

Det ösregnar ute, och mamma och pappa är ute med Sammie xD Fast det kommer vara en jävligt blöt hund, blöt och på jävligt humör. Jädrans bushumör xD De är och handlar.
Visste ni att vår vovve har fått sitt namn från en av David Eddings karaktärer i "Sagan om Mallorea" :D
Grevinnan Liselle, även känd som Sammet. Så vår söta lilla vovve heter Sammet xD

Jag vet inte när jag kommer uppdatera nästa gång, så kram och ta hand om er. <3