tisdag 19 november 2013

Fotboll

Okej Portugal. Jag hatar er :D
Nej, men jag är lite pissed. Men jag klarar mig xD
3-2 till Portugal. Grattis :D
Ska gå och lägga mig nu. Kram sov sött <3

Fotboll

Jag bugar mig lite för fotbollen.
Jag bestämde mig för att gå och duscha. Då var det 1-0 till Portugal. Sen kommer man tillbaka och då är det helt plötsligt 3-2 till Portugal. Och Sverige har 5 minuter på sig att göra 4 mål till.

Ronaldo är en jävligt bra fotbollsspelare men han gör så många gester hela tiden.
I helgen pratade vi om vem som var snyggast. Ronaldo eller Zlatan. Då kom vi fram till att det var Ronaldo. Men när Zlatan ler, det här riktiga smilet. Då kan inget slå honom. Då är han sexigast
lol xD

Men men, vi får se hur detta slutar. Kram på er

Fotboll

Jaa... Sitter i vardagsrummet och ser på fortboll med pappa. Eller ja, pappa stack nyss. Han sade att det inte var värt att se mer nu när Portugal gjort mål. Jag ska inte låssas som om att jag är glad för Portugal att de har gjort mål, för det är jag inte. Herregud vad Sverige spelar dåligt! Spelarna finns verkligen inte där de borde vara! Men angående varför pappa stack så var det för att Portugal förmodligen kommer att få kram och skada  sig i resten av matchen för det får tiden att gå. Maska, kallas det. Jävla portugiser. Men whatever.
Sverige spelar urkasst. Portugal kommer vinna. Bryr mig inte riktigt, men lite synd. Det är liksom. Som om att Sverige kommer göra tre mål i denna matchen!

OKEJ, bort från  fotbollen nu.
Jag har äckligt jobbigt i skolan. Har det sjukt stressigt. Jag vet inte ens vad det är jag ska göra men jag vet att det är mycket.

Jag har två saker att se fram emot. TVÅ!! Två ynkliga fjuttiga saker. Tills jullovet har jag två saker att se fram emot. Fattar ni hur äckligt det är??? TVÅ!!!
Det är att jag ska skugga nästa vecka på LBS. Det ska bli kul, hoppas jag xD
Och sen nu i helgen på lördag ska vi få gäster. Favoritgästerna heheh ^_^
Sade jag två? Jag menade två.

Sammanfattning: Fotbollen suger. Jag är jävligt stressad. Jag har TVÅ saker att se fram emot ända tills jullovet. Inte förens då kan jag vila och ta det lugnt för en gångs skull.
Min rygg blir inte bättre heller. Den blir bara värre. Jag måste nästan ta oxikodon en gång per dag nu. Och den ska jag inte ta förens jag har riktigt verkligt sjukt äckligt fruktansvärt ont. Så ja... mitt liv är inte på den ljusa sidan just nu... >.<

Jag orkar inte skriva mer. Jag måste gå och duscha. Sen ska jag lägga mig och sova. Eller så duchar jag imorgon bitti. Jag tror jag duschar imorgon.
Men ändå. Kram på er.
Heja på Sverige ikväll, även fast vi är dödsdömda!

torsdag 14 november 2013

Eucliwood

Hellllloo :)
Idag är jag hemma igen XO >.< Jag vill inte!!!! Jag vill till skolan!! Men inte för att jobba. Mer för att jag inte orkar vara hemma. Mamma är här. Jag älskar henne och så, men hon är jobbig.
Jag börjar få ont i huvudet också. Jobbigt. Besvärande! Så besvärande.

Eucliwood är så söt. Kawaii desu ne =3

(Jag hade lite problem med att välja bild... eheh... )











Aja, jag håller halvt om halvt på att göra NO. Men jag gav upp. Jag orkar inte och jag fattar inte. Jag är inte säker på att jag vill till skolan för jag tror mina kompisar kommer mörda mig. Ingen speciell anledning för det, men vi får se. 
Jag lyssnar på musik, och läser fanfiction.... eller ja.... för en timme sen gjorde jag det. Sen slutade jag. Jag orkar inte *gnäller* 
Allt är så tråkigt!!
Jag måste duscha men jag har för ont för det så vi får se om jag mår bättre framåt kvällen. Annars får jag duscha imorgon bitti. För jag ska tamejfan till skolan imorgon!! Det är ju gymnasiemässa så jag måste dit. Jag vet nämligen fortfarande inte vad jag vill gå. Jag funderar på att antingen gå Grafisk Design på LBS eller Estet med bild som inriktning på Polhem. Jag vet inte vad jag vill :S Så jag ska gå på Öppet Hus på båda.
Btw, angående min stationära dator. Det var inte hårddisken det var fel på. Det var moderkortet det var fel på. Så jag ska förmodligen få en ny dator i julklapp. Jag pratade med mamma om det och hon sade att jag förmodligen skulle få det, men då skulle jag inte få några andra presenter. Så det var ett val mellan en ny fungerande dator eller an massa julklappar. Enkelt val, en dator. Jag önskar ju mig inte ens något i julklapp, förutom då att spela World of Warcraft, men det kan jag ju betala själv. Så det är rätt okej  faktiskt. Vi får se hur det blir. 
Jag har ont. Inte för att det har med saken att göra, kände bara för att påpeka det. Mest för att tråka ut er. Det är väl typ det enda ni läst och sett här på bloggen de senaste månaderna. Men nu är jag iallafall igång... i sängen... eller inte.... 

Jag har lyssnat på Wrecking Ball nästan hela morgonen. Det är bra den låten, jag lyssnar på den som Nightcore version. 
Det är rätt synd. Miley Cyrus är en sjukt bra sångerska. En sjukt bra röst och allt och jättebra låtar. Jag kan räkna upp låtar jag inte gillar av henne på mina två händer. Men hon har förstört sin image, tycker jag. Det känns som om att hon blivit värsta porr prinsessan.... Jag vet inte om det kom efter hon klippte hpret och färgade det, eller före. Jag tycker iallafall att hon är helt... vrickad? Men jag tycker hon har förstört hela sin image. Hon var ju så vacker när hon hade långt brunt hår. Och hon klädde sig mer anständigt.... ... ... .. ... ... ... .... .... .... .... .. ... .. ... ... .. ...... .... .... .. .. . . . Nevermind that...

Hon är en bra sångerska och man kan lyssna på hennes låtar utan att se på videorna. Fallet löst :D

Jag tror inte jag har så mycket att säga faktiskt. Berättade jag att vi skulle till mormor och morfar i helgen? Det gjorde jag nog. 


Heheheh... pappa berättade härom dagen (för någon månad sedan om man ska vara exakt...) så hade de pratat om svärmödrar på hans avdelning under lunchtiden/kaffepausen och då hade de ju berättat saker om sina svärmödrar för varandra, jag undrar om de försökte se vem som var värst, då hade pappa kommit och sagt "Men jag gillar ju min svärmor" De hade kollat på honom som om han inte var av denna värld xD


Ska gå nu iallafall. Krypa ner under mitt varma mysiga täcke. Jag börjar tro att jag är för lång för det. Jag kan nästan inte täcka hakan och fötterna på samma gång. Det är skitjobbigt! Jag fryser om fötterna! >.<
Well well. Vi hörs :D Kram på er och jobba inte ihjäl er. Det bådar inte gott, och tänk på era familjer som måste betala begravningen och hela den skiten. Nej, det blir bättre om ni fortsätter leva :D

Wow.... Vilket pepptalk.... *sarkastisk*


Ok, whatever. Kram på er, ha ett bra liv, dö inte, kyss den ni älskar, ta den chansen/risken och se vad som händer. Var glad :D
Kram på er <3

onsdag 13 november 2013

Barn om att gifta sig

Barn om att gifta sig

Är det bättre att vara singel eller att vara gift?
Det borde du fråga de som läser VeckoRevyn.
Lotta, 10 år

Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem.
Anna, 9 år

Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel.
Adam, 7 år

När är den rätta åldern att gifta sig?
Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.
Fredrik, 6 år

När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen.
Carola, 8 år

När jag är färdig med förskolan ska jag hitta en fru.
Martin, 5 år

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och ge dig chips under tiden.
Emil, 10 år

Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tids nog inser du vem du får dras med i resten av livet.
Helena, 10 år

Hur kan en främling se om två personer är gifta med varandra?
Gifta ser ofta lyckliga ut när de pratar med andra människor.
Elin, 8 år

Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn.
Sebastian, 8 år

Vad har din mamma och pappa gemensamt?
Ingen av dem vill ha fler barn.
Kicki, 8 år




Hahahaha, älskar den sista och näst sista xD

Power ballader

Åh gud
Jag älskar Celine Dions röst. Den är så mäktig xD
Gud vad avundsjuk jag blir heheh x)
Jag fick gåshud i början av låten.
Jag letar efter olika Power ballader.  Så det var så jag kom in på titanic låten xD
Jag vet inte om ni kanske måste ändra kvalitet på videon själva, men gud vad jag älskar den låten. Den är så vacker!! =3
Komiskt eller? Jag älskar låten men hatar filmen. Jag avskyr faktiskt den filmen, den är så dramatisk. Och kärleksfull. Yuck. Men bra skådespelare iallafall. lol.

Vi kan väl ta de andra berömda låten också =D
I will always love you heheh <3 xD

Jag har däremot inte sett den filmen. Eller kanske, men om jag har det så förstod jag nog inget av det. Jag tror det var på ryska, men jag kan ha fel. Vem vet ;)

Jag har jävligt ont i ryggen. Jag var tvungen att åka hem från skolan igår på grund  av det. Men inte utan övertalning. Jag ville inte åka hem, det är tråkigt hemma, och ibland svårare att jobba. Idag stannade jag också hemma för att jag hade för ont. Vi får se vad som händer på fredag.
På fredag är det gymnasiemässa. Jag undrar om det blir kul. Jag hoppas det. Efter skolan på fredag ska vi hem till mormor och morfar. Jag tror vi ska hjälpa dem med deras dusch. Men jag vet inte riktigt säkert. Jag har ont i munnen. Precis under tungan på vänster sida. Mamma sade att hon tror att det är en förkylningsblåsa. Hurra för mig.... Oj, jag glömde visst att hurra. *tjurar*


En till Power Ballad  =D
Jag har arbetat med musik idag. Jag fick jädrans ont i huvudet. Fast som pappa säger. Det bevisar bara att du har ett huvud. Sen flinar han elakt mot mig.
Elak pappa, det är vad jag har.

_________________________________________________________________________________

Sen har vi ju
 Kan man annat än att älska dem? NEJ det kan man verkligen inte.  Det är som med Iron Maiden och Nightwish. Älska älska älska xD
Det kanske inte är den bästa låten med dem. Men de är sjukt jävla BRA!!!




Hahaha, när jag gick i trean hade jag världens bästa lärare. Han var ett hårdrocks fan. Så vi lyssnade ibland på Kiss och Nightwish och Iron Maiden på hans lektioner xD Det var jättekul x)
Sen en dag, kommer jag ihåg, så kom han till skolan i söndriga jeans och lappade lite här  och var med
 Iron Maidens  logo. Det var riktigt epic. Sen hade han kedjor i byxorna, och nitskärp och ett linne såklart med Eddie på. Det var AWESOME!!
Men sen på julen, jag hade en annan lärare också. Två hade jag. Men då på julen fick alla elever ett julkort från dem. Då hade han vikt röda papper, klistrat just Eddie på framsidan, Den bilden ovanför. Sen hade han limmat glitter runt om som en ram, Sen på insidan så var det en bild på Eddie, som satt i ett hörn i den bilden nedanför.

 
De hade typ klippt in Eddie i den bilden, när han sitter i det trädet på framsidan till Fear of the Dark
albumet. Men jag tror han bar tomtens rock och luva, Men jag är inte riktigt säker på den delen. Men det var verkligen AWESOME!! Viktor var en amazing lärare. Det var synd att han skaffade ett kontorsjobb =/

Han visade videon till Amaranth av Nightwish för oss  på en fredagseftermiddag. Vi hade
 roliga-timmen på fredagseftermiddagarna. Det var alltid super skojigt!! Men så visade han den låten, sen blev det som vanligt och alla skämtade, skrattade, ritade, Victor (läraren) spelade piano ibland, små snuttar från antingen barnfilmer eller, såklart, rocklåtar. En av mina klasskamrater hette Viktor, med K och läraren hette med C. Vi kallade dem lill Viktor och Stor Victor. Ibland kallade läraren vår klasskamrat Lilla jag. Mini me. x)
Jag saknar verkligen trean. =)




Aja, vi ses. Kram på er. Love ya <3 
och jag saknar min lärare från trean xD
Bye bye

söndag 10 november 2013

Gemini

Heh, bara nåt litet fint  jag hittade om Tvillingarna x)


Gemini
Gemini is a sign that runs from May 21st to June 20th. Geminis are Creative, artistic, Nice, Intellectual, Individualistic, Outgoing and Compassionate. On the other hand they can also be inconsistent, nervous, nosy and lazy at times.
Gemini's Likes include:

-Talking
-Writing
-Adventure
-Variety in life

Their Dislikes include:

-Boring things
-Labor (such as school)
-Repitition; being in a rut
-Conformity
-Strict People

Gemini
Geminis are really good to get along with, really fun to be with, we hate to be bored. We love to cuddle and be around people, love gettin help from other and like bein noticed or the center of attention.

Gemini
The 3rd astrological sign of the zodiac. The sun is in this sign fromMay 21st to June 21st. It is a "masculine", positive (extrovert) sign. It's element is Air and quality is Mutable. Mercury is Gemini's ruler (as well as Virgo's) and dominates communication, variability, mentality, but is also inconstant. Their versatility can make them superficial at times, and nervousness is only generated in the wrong setting. They are considered to be compatible with signs of the same element (LibraAquarius, and Gemini itself). Their main body parts are the arms/hands and lungs, and the polar opposite of Gemini isSagittarius.
Gemini were twin brothers in Greek mythology known as the Dioscuri, meaning "sons of Zeus."




Ska typ gå och lägga mig nu. Jag har sovmorgon imorgon heheh X)
Hurra för mig XD
Kram kram
Sov sött
<3

BTW, Gemini, är ju tvillingar. De kallas Gemi (pojke) och Mini (flicka).  Om det där nu är sant vet jag inte. Men ändå xD
Det är sant i Fairy Tail så ja... xD
Men men, kram på er.



Haha, just det, glömde ju det. Idag, mina fantastiska vänner, är det farsdag :D
Pappan i hushållet, vi har visserligen bara en pappa, som tur är så har mina föräldrar aldrig skiljt sig, men det var inte det jag skulle säga. Fadern i hushållet fick två lotter av sina två underbara vackra döttrar. Vi har aldrig firat farsdag, inte morsdag för den delen heller. Men han fick iallafall två lotter av sina döttrar, men den yngsta av dem hade ingen aning om att hon gav sin pappa en lott. Hon var helt oblivious till det. xD
Men alvarligt, jag var helt förvånad när han  fick dem xD Det var jättekomiskt x)

Men som sagt, kram på er. För typ tredje gången lol xD

Lova ya 

lördag 9 november 2013

Städat klart :D

Hej svejs grus och gnejs :D
Watcha doin'?
Jag har nyss blivit klar med att städa på mitt rum :D
Jag har städat det, dammsugit det, jag har moppat golvet, jag har dammtorkat det och jag har bytt lakan till sängen :D Och jag ska snart duscha, heheh xD Så jäkla rent det blev på en sån kort stund x)
Jag håller på att installera Sims 3 på min dator. Yep, den fungerar nu, jag har äntligen fått en hårddisk, men jag tror mamma sade att jag behövde ett nytt nätverkskort. yay... *oentusiatisk* 

Ok, måste duscha, inget intressant händer idag. Syrran ska ha över på av sina bästisar. De två är väl de bästa xD Jag gillar dem så det är okej, sen ska båda sova över också lol.
Men som sagt, ska sätta igång nästa installation av sims 3 sen ska jag gå och dränka mig i tål och vatten.
Kram kram.

onsdag 6 november 2013

Alltid positiv x}

Hallå hallå hallå.
Fryser lite om magen, men det kan ju bero på att jag har dragit upp tröjan. Men ändå :P
Jag har... läst ett kapitel i en manga... jag har panikisierat lite med SO:n... och ja, panikisiera är ett ord! Det är ett ord jag alltid använder, alltså så måste det vara ett ord, punkt slut! *pouting* det är som engelskans panicking. Panikisiera/panikisera = Panicking. Jag har tänkt ut det ;) Inte egentligen, men whatever :P
Jag redovisade svenska igår och jag antar att det gick bra. Jag hoppas det blev bra iallafall *orolig* men sen hade jag tur. SO:n ska inte in förens imorgon! Jipppi!! säger jag! xD
Jag lyssnar på en massa Barbie låtar x) Men de är jättebra, så det är okej xD Fast det är okej ändå lol
Har blivit riktigt förtjust i Barbie as Rapunzel's theme. Den är så vacker =3

Detta är typ låten. Men jag älskar den med =3


Nästa fredag ska vi nior på gymnasiemässa. Kul va? :D Jag hoppas det blir det iallafall xD
Spelar något spel på facebook. CasinoStar heter det... det är så inte kul. Jag fattar det inte >.<
Fick en förfrågan från en av mina vänner, och jag blev helt 'Whatever, why not?'.  Och som jag sa, så fattar jag det inte.
Av någon anledning blev jag helt plötsligt sugen på att äta en baguette.... med mycket skinka eller kyckling i...
Kan vara för att jag ät hungrig, och för att jag ÄLSKAR kyckling. 
Lool.... bråkar med en av mina bästa kompisars morsa på facebook. Eller ja, bråkar och bråkar... Bråkar gör vi väl egentligen inte. Kivas är väl mer rätt. xD Det är rätt kul xD

Okej... måste göra klart min SO nu. Kram på er och överlev skolan eller jobbet eller ledigheten ell nu vad det än är ni har. Arbetslösheten kanske.... jag vet inte. Men kram på er och ha ett bra liv =D

(fan vad jag blev positiv då...) 

tisdag 5 november 2013

Nice nice

Hej... *gömmer sig lite i skymundan* har ni mått bra?
Det var ett tag sedan jag uppdaterade, en vecka, men ändå. Förlåt?
Men jag var typ sjukt hela förra veckan som sagt, och hade ingen dator att uppdatera ändå, så det var ju... men ändå x)
Kan berätta lite smått och kort om förra veckan.. Måndagen vet  ni redan. Tisdagen spenderade jag genom att klockan halv 6 på morgon, då jag vaknade, sätta på en film. En Hayao Miyazaki film, och sen spenderade jag bokstavligen hela dagen med att se på hans filmer. I nästan 17 timmar såg jag på hans filmer.
Det var en rätt kul dag :D
Onsdagen, vet jag faktiskt inte vad som hände, jag mådde inte kanon så jag låg bara i sängen och tyckte synd om mig själv. Lika så på torsdagen, även fast jag mådde bättre. På fredagen mådde jag också lite bättre, jag duschade sen klädde jag på mig något annat än pyjamasen xD och sen på kvällen skulle vi iväg Yippy! Problemet med den kvällen, min barndomskompis (vi var hos honom och hans familj. Hans mamma och min mamma är typ "bästa kompisar" eller något *pout* men det är kul för jag älskar att träffa dem) När jag var liten hade jag en crush på honom xD Fast det har inget med det här att göra, so keeping on... x)
Han dissade Sagan om Ringen TOTALT!!! Jag blev sjukt sur på honom och typ slog honom sjukt hårt på bröstet.... tydligen så slår jag rätt hårt.... Han fick sjukt ont... eheh... *scratching back of  head with a sheepish grin* Han simmar. Och han är SJUKT lång!!! Han börjar närma sig 1.90cm om han inte redan har kommit dig. Jag lovar, när vi träffade dem senast var han kanske 7cm längre än mig. Nu är han mer än 10!! *pouting*
Sen på lördagen hände inget, sov typ hela dagen. Vaknade tidigt på söndagen. Typ, 7 eller så. Sen var jag vaken hela dagen, sen var jag vaken hela natten. Jag kunde inte sova >.< Så jag låg vaken hela natten. *totally pissed off*  Sen var jag sjukt trött i skolan på morgonen, eller inte riktigt, jag hade gått ifrån sömnstadiet och blodsockret var på väg upp igen. Sen under lunchtid var jag jävligt hyper. Så äckligt hyper. Det var rätt epic xD Jag kallade min lärare en gammal tant xD Det var kul. Hon är 38 år. x) Hon vet att jag inte menar något av det så, det är okej xxx
Just det, i söndags, inte denna söndagen som nyligen va, då jag inte sov något, utan söndagen före, när jag skulle till farmor och farfar. Vi var hos farmor och farfar, och träffade de BÄSTA kusinerna NÅGONSIN! Maten var god... xD Janssons frestelse!  Gud vad jag älskar Janssons Frestelse!!! Det var såklart inga jordnötter i för både farmor och min kära syster är allergiska mot det. Sen till efterrätt blev det, dun dun duuuun!!!!! MARÄNGSVISS!!! Det som är så gott!!! *tänker på det och slickar mig om munnen*
Vi pratade om att det var bara där vi åt det. Det var bara där vi fyra kusiner åt det. Min syster hade det när hon fyllde år, men det var ingen riktig marängsviss, hennes kompisar var så kräsna och ville inte ha det eller det. Så det slutade med att de fick ha ingredienserna för sig själva. Hur sjukt är inte det? Om jag skulle haft marängsviss och bjuda mina kompisar på det, jag skulle inte brytt mig om vad de sa. Jag skulle gjort en riktig. Och det skulle vara slut innan skålen ens kommit till mig för att det skulle vara min tur att ta. Det skulle vara slut för mina kompisar skulle ta allt. Men det är därför jag älskar dem!  Bara därför, för de har en sådan bra smak för godsaker =D
Okay, enough about that!
Jag har en äcklig uppgift som ska redovisas och lämnas in i morgon. Jag är inte klar, för det finns en fråga som är jävligt jobbig!!! Jag fattar inte den, pappa fattade den inte, mamma fattade den inte. Jag hatar skolan, jag är så jävligt stressig! Jag har inte redovisat ett ända steg i matte än, och et är bara sex veckor kvar tills jullovet.

På tal om julen. Jag måste ha en julklapp till min mamma, mina morföräldrar, mina farföräldrar, min gammelmormor och min mammas två mostrar!!! För de ger mig och min syster varje år, och förra året gav inte vi något till mammas mostrar, och vi mådde båda så dåligt över det. Men vi vet inte vad vi ska ge! Det är jättejobbigt! Vet ni vad man skulle kunna ge?? Båda är i 50-års åldern. Den ena 52 och den andra 54 eller 55. SNÄLLA!! Hjälp mig!! Ska man ge dem en tvål eller göra något, ett halsband eller armband eller något?

Okej, så ni märker. Skolan är helt fullt upp, omöjliga många uppgifter för kursen, sen måste man göra stegämnena också, matten som jag måste bli klar med. Plugga till prov, göra äckliga uppdrag för kursen. Sen så måste man tänka på julen. Sen måste man komma ihåg att andas.

Ska gå nu iallafall. Kram på er. Hoppas ni mår bättre än mig :)

Oh, BTW, glad ny månad (eller något xD ) November, här kommer vi!!