tisdag 4 februari 2014

Majas Alfabet

"Här har jag letat i flera timmar,
nu är jag så trött så jag tror jag svimmar
och massor av barr har jag fått i skon,
men i korgen finns bara en champinjon."
- Lena Andersson
Majas Alfabet
Bokstaven C

Citat

"I hope that love will find you someday, 
because everybody deserves 
to be loved and love in return. 
Because, it doesn't take too
much to make this world better, 
only some acts of love, 
dearness, patience and respect."

Morgon

God morgon :)
Jag vet att klockan är över 12. Men jag har inte kunnat gå till skolan idag så jag har typ sovit hela tiden.

Men jag önskar er alla att ni har en riktig super eftermiddag :D ♥

måndag 3 februari 2014

Naruto quotes

                       T e a m S e v e n
"I'm no trash!! And I'll never become trash!! And I won't let you kill my comrades!!"
Naruto Uzumaki
"I'm going to the battlefield… I won't let this village… and my brother 
be wasted!"Sasuke Uchiha
"It´s better to die fighting than to do nothing!!"
Sakura Haruno  
"That void is something that everyone helps you fill. Just because you face adversity and hardships, is no reason to give up on this world."
Kakashi Hatake 

♥ Levi ♥ Eren ♥

Jag fick tårar i ögonen när jag såg den på Tumblr, började nästan gråta :'(
Jag vet inte, det kanske bara jag som är känslig! :'(  ♥




Majas Alfabet

"Blått är mitt hårband, blå är min kjol,
blåa är blåbär, blå är viol.
Havet är blå och himlen är blå,
men blåast av allt är nog Blåklint ändå."
   Lena Andersson
    Majas Alfabet
    Bokstaven "B"

söndag 2 februari 2014

Majas Alfabet

"Vi har en Ask, den är minst hundra år, 
den blir bara högre ju mer tiden går, 
och jag har en gunga på lägsta grenen
där sitter jag ofta och dinglar med benen." 
- Lena Andersson
Majas Alfabet
Bokstaven A 
           

Tiffany Persson

Vad tycker du om årets programledarpar i Melodifestivalen?
- Det var väl ett roligt val. Två skåningar. Nu får vi bara hoppas att de inte skämmer ut sig, så att fler skåningar kan få jobb. 

Vilka tankar har du om Staffanstorps spritskandaler under hösten?
– Orden sprit och skandaler har ju dykt upp förut i samma mening. Men det var ju i gymnasiet. När man vuxen ska man antingen vara försiktig med spriten eller vem man dricker med.

Vilka förhoppningar har du på 2014?
– Det blir det bästa året i mitt liv. Ända fram till Nyårsafton 2015. Då kan jag se tillbaka på 2014 och ångra en hel massa saker som jag inte borde ha gjort eller sagt.


Lol, intervju med Tiffany Persson xD


"När man vuxen ska man antingen vara försiktig med spriten eller vem man dricker med."

"Ångra en hel massa saker som jag inte borde ha gjort eller sagt."

De två meningarna var ju bara bäst!!! XD

lördag 1 februari 2014

YOHIO

Heh, YOHIO gick vidare direkt till globen! (Fast det är ju självklart) ;)
"Han glittrar som aldrig förr" xD
Låten är faktiskt bra! 
Det var lite kul när de skulle berätta vem som skulle gå vidare till andra röst omgången. De sade hans namn sist, och det var ju så här riktigt spännande, och så sade de habs namn, och de blev ju så lättade (han och hans band) och så kramade YOHIO och hans gitarrist (tror jag (eller om det var basisten)) och vi skrek "Fanservice!!!" Och det var det ju ;) :P 

Ska se om jag kan hitta hans låt på Youtube så fort jag kan ^-^

Men kram på er så länge ♡

Citat

"There are some things so precious in life... you just can't bring yourself to lay a finger on them."