"There's no such thing as a painless lesson. They just don't exist. Sacrifices are necessary. You can't gain anything without losing something first. If you can endure that pain and walk away from it, you'll find you have a heart strong enough to overcome any obstacle." (Full Metal Alchemist Brotherhood)
söndag 23 mars 2014
lördag 22 mars 2014
Shanghai Love ♥
Hejhej. God morgon. Jag hoppas ni har sovit gott.
Jag vaknade precis upp. Jag vaknade helt utvilad och så och tänkte att nu banne mig ska jag gå upp. Men så kollar jag på klockan. 10.57. Man bara... Är klockan elva? Nej, glöm det. Sängen igen, jag går tamejfan inte upp!
Men jag gick upp ändå som ni kanske märker. Så jag gick upp, startade datorn, tog på mig kläder, tom mina tabletter, undrar var mina föräldrar är och jag har lagt in två mackor i ugnen för att de ska tina.
Har fallit stenhårt för den låten xD
Jag vaknade precis upp. Jag vaknade helt utvilad och så och tänkte att nu banne mig ska jag gå upp. Men så kollar jag på klockan. 10.57. Man bara... Är klockan elva? Nej, glöm det. Sängen igen, jag går tamejfan inte upp!
Men jag gick upp ändå som ni kanske märker. Så jag gick upp, startade datorn, tog på mig kläder, tom mina tabletter, undrar var mina föräldrar är och jag har lagt in två mackor i ugnen för att de ska tina.
Har fallit stenhårt för den låten xD
Nationella i Engelska nästa vecka. Men nu ska jag spela WoW :3
Kram på er ♥♥
onsdag 19 mars 2014
Eye o the tiger - Supernatural
;)
Herregud, hade ett mentalt sammanbrott i skolan idag :/
Jag hade mitt PH samtal med Vanesa som vanligt på onsdagar, men helt plötsligt så blir jag gråtfärdig, jag klarar ju såklart att hålla tårarna inne, men sen när jag säger "Visst" och reser mig för att gå så läggar hon sin hand över min loggbok och säger åt mig att sätta mig igen. Och ja...
Hon började prata och säga att det är OK om jag inte når mina mål, det är OK om jag bara redovisar ett steg till, det är nationella proven som räknas. Och hon höll på så, det var menat att vara trevligt och tröstande, men det fick mina tårar att tillslut trilla ner, jag vet inte ens varför, de bara föll. Men hon höll på och försökte trösta mig och sade att det kommer bli bra, jag var så nära på att ta min bok och drämma den i ansiktet på henne. Om man är ledsen vill man inte ha tröstande ord. De orden hon sade fick mig att känna mig så svag, jag var så nära att kunna hålla inne tårarna helt och hållet, men nej. Så bidde det inte.
Sen har jag mått sjukt dåligt hela dagen. Och det är inte på grund av att jag har haft ont, för jag har inte haft så ont idag, men jag hade idag den känslan, jag vet inte riktigt, deprimerad, allvarligt talat, jag menar allvarligt deprimerad. Det var inte bara ledsen eller uttråkad eller så, utan det var verkligen, 'Varför lever man? Vad gör jag kvar här? Bara varför?' Jag mådde sjukt dåligt!
Men ja, sen lyckades jag ta mig samman och jag kunde gå :/
Hur har eran dag varit?
Jag följde med en kompis hem idag. Jag spelade två games i LoL. Det var kul, kommer inte ihåg den första jag spelade, men hon var support. Andra gången var jag Caitlyn. Det var betydligt roligare.
Jag ångrar inte precis det jag sagt om LoL än så länge :P Men jag måste ändra mina tankar om att det faktiskt var rätt så kul. Fast jag var sjukt kass. Det var nästan sorgligt, enligt mig. Jag är nybörjare, och tydligen så spelar jag som en nybörjare så ja... =P
Men jag är inte säker på det än, så vi får väl se vad som händer med det :)
Men kram på er, ska gå och lägga mig snart, så sov så sött ^-^
Herregud, hade ett mentalt sammanbrott i skolan idag :/
Jag hade mitt PH samtal med Vanesa som vanligt på onsdagar, men helt plötsligt så blir jag gråtfärdig, jag klarar ju såklart att hålla tårarna inne, men sen när jag säger "Visst" och reser mig för att gå så läggar hon sin hand över min loggbok och säger åt mig att sätta mig igen. Och ja...
Hon började prata och säga att det är OK om jag inte når mina mål, det är OK om jag bara redovisar ett steg till, det är nationella proven som räknas. Och hon höll på så, det var menat att vara trevligt och tröstande, men det fick mina tårar att tillslut trilla ner, jag vet inte ens varför, de bara föll. Men hon höll på och försökte trösta mig och sade att det kommer bli bra, jag var så nära på att ta min bok och drämma den i ansiktet på henne. Om man är ledsen vill man inte ha tröstande ord. De orden hon sade fick mig att känna mig så svag, jag var så nära att kunna hålla inne tårarna helt och hållet, men nej. Så bidde det inte.
Sen har jag mått sjukt dåligt hela dagen. Och det är inte på grund av att jag har haft ont, för jag har inte haft så ont idag, men jag hade idag den känslan, jag vet inte riktigt, deprimerad, allvarligt talat, jag menar allvarligt deprimerad. Det var inte bara ledsen eller uttråkad eller så, utan det var verkligen, 'Varför lever man? Vad gör jag kvar här? Bara varför?' Jag mådde sjukt dåligt!
Men ja, sen lyckades jag ta mig samman och jag kunde gå :/
Hur har eran dag varit?
Jag följde med en kompis hem idag. Jag spelade två games i LoL. Det var kul, kommer inte ihåg den första jag spelade, men hon var support. Andra gången var jag Caitlyn. Det var betydligt roligare.
Jag ångrar inte precis det jag sagt om LoL än så länge :P Men jag måste ändra mina tankar om att det faktiskt var rätt så kul. Fast jag var sjukt kass. Det var nästan sorgligt, enligt mig. Jag är nybörjare, och tydligen så spelar jag som en nybörjare så ja... =P
Men jag är inte säker på det än, så vi får väl se vad som händer med det :)
Men kram på er, ska gå och lägga mig snart, så sov så sött ^-^
tisdag 18 mars 2014
Histroriaaaaa.....
En liten flicka med väldigt krävande föräldrar hade probelm i skolan. Ju mer föräldrarna tjatade och lockade med alla tänkbara sorters belöningar för att hon skulle göra bra ifrån sig, desto mer distanserade hon sig från skolarbetet. Hon var dessutom stökig under lektionerna och ställde till ofog.
Men så en dag, någon månad in på terminen, kom hon hem från skolan med ett leende på läpparna. Morgonen därpå gick hon upp tidigt och gjorde sina läxor. På föräldrarmötet, som hölls under terminens gång, fick föräldrarna veta att deras dotter hade gjort stora framsteg och att hon var mycket begåvad. Nu när hon var motiverad, gick allting enkelt för henne.
Rektorn förklarade att det till stor del berodde på en speciallärare som börjat på skolan och som deras dotter fattat särskilt tycke för. Föräldrarna följde med sin dotter för att tacka denne fantastiska lärare. När det mötte honom, upptäckte de till sin förvåning att han var stum.
- Hur kan den där mannen vara lärare, utbrast fadern, han kan ju inte tala!
- Men han kan lyssna, svarade dottern.
Historien är hämtad ur Varför växer gräset, av Klas Hallberg och Magnus Kull
Där ser man att lyssna på andra är viktigare än alla ord som sägs i onödan.
Det är fantastiskt, att lyssna är guld värt :)
Men så en dag, någon månad in på terminen, kom hon hem från skolan med ett leende på läpparna. Morgonen därpå gick hon upp tidigt och gjorde sina läxor. På föräldrarmötet, som hölls under terminens gång, fick föräldrarna veta att deras dotter hade gjort stora framsteg och att hon var mycket begåvad. Nu när hon var motiverad, gick allting enkelt för henne.
Rektorn förklarade att det till stor del berodde på en speciallärare som börjat på skolan och som deras dotter fattat särskilt tycke för. Föräldrarna följde med sin dotter för att tacka denne fantastiska lärare. När det mötte honom, upptäckte de till sin förvåning att han var stum.
- Hur kan den där mannen vara lärare, utbrast fadern, han kan ju inte tala!
- Men han kan lyssna, svarade dottern.
Historien är hämtad ur Varför växer gräset, av Klas Hallberg och Magnus Kull
Där ser man att lyssna på andra är viktigare än alla ord som sägs i onödan.
Det är fantastiskt, att lyssna är guld värt :)
Let it go. Disney Characters version
Lol. Häftigt xD
Var hos tandläkaren idag. Hon sade att jag var den första personen hon träffat som inte har tandsten!!! Hon sade att jag ska vara stolt över mina tänder. Och det är jag!! ^_^ xD
Jag är så glad över dem!!
Den då :O Yieks to the language :S Fruktansvärt med översättningen. That's google translate for you :/
Var hos tandläkaren idag. Hon sade att jag var den första personen hon träffat som inte har tandsten!!! Hon sade att jag ska vara stolt över mina tänder. Och det är jag!! ^_^ xD
Jag är så glad över dem!!
Den då :O Yieks to the language :S Fruktansvärt med översättningen. That's google translate for you :/
söndag 16 mars 2014
BUFF
Måste berätta!
När vi var på BUFF så rummet innan vi gick in i salongen så stod det Closet. Där man kunde hänga av sig sina kläder ni vet. Så jag viskade till Alva och Elin att Nu går vi in i garderoben tjejer! Nu blir vi hemligt homosexuella. Sen när vi gick ut från salongen så sade jag åt det att Nu är vi officiellt homosexuella. ;)
De tyckte det var superskoj xD Mina kompisar ni vet :P
Men iallafall. Den första filmen Regret, Den var så sorglig!!!! :'( Jag grät så mycket! Det var fruktansvärt! Den var så otroligt bra!! Det är verkligen en film jag rekommenderar!
Den andra filmen Vi är Bäst. Den var fruktansvärt tråkig!!! Urgh så tråkig den var!
Där är trailern till Regret
Min är Pureblood, jag har en katt och min trollstav är Troll Whisker (yuck) Jag är i Gryffindor. Min bästa vän är Harry och min fiende är Hermione (rätt komiskt...) och mitt bästa ämne är Potions. (Herbology, Divination och Transfiguration om man får räkna in flera :P ) Sen så kommer jag vara en Auror i framtiden :D
När vi var på BUFF så rummet innan vi gick in i salongen så stod det Closet. Där man kunde hänga av sig sina kläder ni vet. Så jag viskade till Alva och Elin att Nu går vi in i garderoben tjejer! Nu blir vi hemligt homosexuella. Sen när vi gick ut från salongen så sade jag åt det att Nu är vi officiellt homosexuella. ;)
De tyckte det var superskoj xD Mina kompisar ni vet :P
Men iallafall. Den första filmen Regret, Den var så sorglig!!!! :'( Jag grät så mycket! Det var fruktansvärt! Den var så otroligt bra!! Det är verkligen en film jag rekommenderar!
Den andra filmen Vi är Bäst. Den var fruktansvärt tråkig!!! Urgh så tråkig den var!
Där är trailern till Regret
På morgonen när vi skulle ta tåget till Malmö så kom det fyra polisbilar i full fart till centralen. De kom och tog en kille. Han hade tydligen varit riktigt bråkig och det hade blivit problem. Polisen vittnade rätt många människor :S
Men men, fortfarande nationella imorgon, så jag kommer nog inte uppdatera på ett litet tag. Vi får se :)
Oh, igår så besökte vi ett par kompisar. Det var riktigt kul! Vi träffade den nya "pinglan" som Johan hade :P
Hon var supertrevlig. Jag gillade henne jättemycket! det var verkligen kul där. Fast, de bor på landet. Jag frågade var de gjorde där. Pappa sade att det var en bra fråga :P Jag frågade Cornelia och hon var lite missnöjd med landet hon också :P Fast hon överlever. Sen så har de köpt en gård där ute. De ska flytta den 29:de och vi ska förmodligen hjälpa dem att flytta :)
Men men. Kram
Story
De höll varandras händer in i det sista.
När de vårdades i livets slutskede på var sitt sjukhus vaknade Ed Hale mitt i natten och hade ett krav: Han ville till sin älskade hustru Floreen.
Under sina sista timmar tillsammans låg de i sängarna intill varandra och höll varandras händer. De avled med 36 timmars mellanrum, skriver Orleans Hub.
– Han var en gentleman ända till slutet. Han lät henne gå först, säger dottern Renee Hirsch.
Floreen Hale, 82, och Edward Hale, 83, träffades på en dans för 60 år sedan. Floreen var då en nybliven änka som själv också hade skadats allvarligt i den bilolycka som tog hennes makes liv, bara tre månader efter att de gift sig.
Hennes föräldrar var skeptiska till den nya fästmannen och hennes mamma försökte få honom att ge upp tankarna på att fria till dottern. Hans svar skulle komma att bli ett klassiskt citat i familjen Hale:
– Jag bryr mig inte om jag kommer att behöva bära henne i mina armar varje dag, svarade han.
Floreens mamma gav upp sitt motstånd.
Paret gifte sig 12 maj 1953 och fick två barn, Renee och Ricky. De bodde i Batavia i New York, Ed jobbade som ingenjör och Floreen var växeltelefonist på det lokala sjukhuset. Enligt Renee var pappans favorithobby att skämma bort sin hustru. Varje gång han åkte och handlade kom han hem med en present till henne. Det var blommor, choklad, kakor eller något annat som skulle göra henne glad. Han brukade också komma in och överraska henne på jobbet med en kopp kaffe, lite mat eller bakverk till Floreen och hennes kolleger.
Varje kväll åkte han och hämtade Floreen på jobbet, och han åkte alltid i god tid på vintern så att bilen skulle vara varm när hon kom ut och satte sig i den. Hennes familj brukade reta Floreen om att hon var bortskämd.
– Vi brukade säga att "Vad skulle du göra utan din man". Hon svarade att han inte hade hennes tillåtelse att dö före henne, berättar hennes syster Marlene DeCarlo för Orleans Hub.
För drygt fem år sedan blev de diskussionerna verklighet då Ed drabbades av diabetes och fick problem med njurarna. Han behövde dialysbehandlingar och fick domen att han bara hade två till fem år kvar i livet. Men trots att han också drabbades av flera hjärtinfarkter fortsatte Ed Hale att göra allt för sin fru. Han tog henne på bilutflykter och tog ut henne på restaurangbesök i stort sett varje kväll.
– Hans hjärta var så starkt, precis som hans vilja att överleva, berättar dottern Renee Hirsch för Orleans Hub.
Den 4 februari låg Ed Hale inne på sjukhus, när Floreen plötsligt blev svårt sjuk. Hon hade länge lidit av astma, bronkit och andra sjukdomar. Hon hade också genomgått en stor hjärtoperation. Floreen blev inlagd på ett annat sjukhus och vårdades först för blodbrist och uttorkning. Det verkade inte vara så allvarligt. Men så började hennes kropp ge upp. Hennes lungor fylldes med vätska och plötsligt var hennes tillstånd livshotande.
Samtidigt försämrades Ed Hales tillstånd drastiskt på det andra sjukhuset. Familjen stod inför en kris. De visste inte vid vilken säng de skulle vaka. Ed var halvt medvetslös och mumlade bara osammanhängande ord. Men mitt i natten den 6 februari vaknade han upp och sa:
– Jag måste träffa Floreen.
Han visste inte att hans fru kämpade för sitt liv på ett annat sjukhus och familjen visste inte hur det skulle gå att lösa. En ambulans behövdes för att flytta den svårt sjuke 83-åringen.
Men sjukhusen ställde upp. Och medan transporten planerades blev Ed Hale anmärkningsvärt bättre.
– Han var döende, men hans vilja att få träffa mamma var så stark, säger Renee Hirsch.
När han kom till sjukhuset där hans hustru vårdades hade han bara en sak att säga: "Jag vill se min fru."
Personalen på sjukhuset hade gjort i ordning två sängar i ett eget rum, där de två kunde ligga intill varandra. De höll varandra i händerna och log medan 20-30 familjemedlemmar och vänner samlades och pratade om gamla minnen och släkthistorier. Dagen efter dog Floreen Hale. 36 timmar senare somnade Ed Hale in.
I torsdags begravdes de vid en gemensam gudstjänst i St Mary’s Catholic Church i Batavia. Många läkare och sjuksköterskor från sjukhuset kom till begravningen. Även servitriser och restaurangägare från krogarna de brukade besöka kom.
– Folk har sagt att det är en vacker historia, ett vittnesmål om kärlek. Vi är så tacksamma över att de fick vara tillsammans in till slutet. Folk flyttade berg för att få det att hända, säger Floreens systerdotter Lisa Giattino till Orleans Hub.
När de vårdades i livets slutskede på var sitt sjukhus vaknade Ed Hale mitt i natten och hade ett krav: Han ville till sin älskade hustru Floreen.
Under sina sista timmar tillsammans låg de i sängarna intill varandra och höll varandras händer. De avled med 36 timmars mellanrum, skriver Orleans Hub.
– Han var en gentleman ända till slutet. Han lät henne gå först, säger dottern Renee Hirsch.
Floreen Hale, 82, och Edward Hale, 83, träffades på en dans för 60 år sedan. Floreen var då en nybliven änka som själv också hade skadats allvarligt i den bilolycka som tog hennes makes liv, bara tre månader efter att de gift sig.
Hennes föräldrar var skeptiska till den nya fästmannen och hennes mamma försökte få honom att ge upp tankarna på att fria till dottern. Hans svar skulle komma att bli ett klassiskt citat i familjen Hale:
– Jag bryr mig inte om jag kommer att behöva bära henne i mina armar varje dag, svarade han.
Floreens mamma gav upp sitt motstånd.
Paret gifte sig 12 maj 1953 och fick två barn, Renee och Ricky. De bodde i Batavia i New York, Ed jobbade som ingenjör och Floreen var växeltelefonist på det lokala sjukhuset. Enligt Renee var pappans favorithobby att skämma bort sin hustru. Varje gång han åkte och handlade kom han hem med en present till henne. Det var blommor, choklad, kakor eller något annat som skulle göra henne glad. Han brukade också komma in och överraska henne på jobbet med en kopp kaffe, lite mat eller bakverk till Floreen och hennes kolleger.
Varje kväll åkte han och hämtade Floreen på jobbet, och han åkte alltid i god tid på vintern så att bilen skulle vara varm när hon kom ut och satte sig i den. Hennes familj brukade reta Floreen om att hon var bortskämd.
– Vi brukade säga att "Vad skulle du göra utan din man". Hon svarade att han inte hade hennes tillåtelse att dö före henne, berättar hennes syster Marlene DeCarlo för Orleans Hub.
För drygt fem år sedan blev de diskussionerna verklighet då Ed drabbades av diabetes och fick problem med njurarna. Han behövde dialysbehandlingar och fick domen att han bara hade två till fem år kvar i livet. Men trots att han också drabbades av flera hjärtinfarkter fortsatte Ed Hale att göra allt för sin fru. Han tog henne på bilutflykter och tog ut henne på restaurangbesök i stort sett varje kväll.
– Hans hjärta var så starkt, precis som hans vilja att överleva, berättar dottern Renee Hirsch för Orleans Hub.
Den 4 februari låg Ed Hale inne på sjukhus, när Floreen plötsligt blev svårt sjuk. Hon hade länge lidit av astma, bronkit och andra sjukdomar. Hon hade också genomgått en stor hjärtoperation. Floreen blev inlagd på ett annat sjukhus och vårdades först för blodbrist och uttorkning. Det verkade inte vara så allvarligt. Men så började hennes kropp ge upp. Hennes lungor fylldes med vätska och plötsligt var hennes tillstånd livshotande.
Samtidigt försämrades Ed Hales tillstånd drastiskt på det andra sjukhuset. Familjen stod inför en kris. De visste inte vid vilken säng de skulle vaka. Ed var halvt medvetslös och mumlade bara osammanhängande ord. Men mitt i natten den 6 februari vaknade han upp och sa:
– Jag måste träffa Floreen.
Han visste inte att hans fru kämpade för sitt liv på ett annat sjukhus och familjen visste inte hur det skulle gå att lösa. En ambulans behövdes för att flytta den svårt sjuke 83-åringen.
Men sjukhusen ställde upp. Och medan transporten planerades blev Ed Hale anmärkningsvärt bättre.
– Han var döende, men hans vilja att få träffa mamma var så stark, säger Renee Hirsch.
När han kom till sjukhuset där hans hustru vårdades hade han bara en sak att säga: "Jag vill se min fru."
Personalen på sjukhuset hade gjort i ordning två sängar i ett eget rum, där de två kunde ligga intill varandra. De höll varandra i händerna och log medan 20-30 familjemedlemmar och vänner samlades och pratade om gamla minnen och släkthistorier. Dagen efter dog Floreen Hale. 36 timmar senare somnade Ed Hale in.
I torsdags begravdes de vid en gemensam gudstjänst i St Mary’s Catholic Church i Batavia. Många läkare och sjuksköterskor från sjukhuset kom till begravningen. Även servitriser och restaurangägare från krogarna de brukade besöka kom.
– Folk har sagt att det är en vacker historia, ett vittnesmål om kärlek. Vi är så tacksamma över att de fick vara tillsammans in till slutet. Folk flyttade berg för att få det att hända, säger Floreens systerdotter Lisa Giattino till Orleans Hub.
onsdag 12 mars 2014
... Tja... Filmfestival och nationella... ;)
Btw, Sanna vann melodifestivalen -.-' Vi har inte en chans i ESC. Men ändå. Hoppades på att Ace skulle vinna. Detta är Wilders bidrag
Men jag måste be om ursäkt, för jag kommer ha stora problem med att uppdatera bloggen nu för mina prov börjar på fredag. Så jag kommer vara väldigt upptagen. :/
Så ja, jag ber väldigt mycket om ursäkt och hoppas på att ni kommer ha det härligt :D
Men men, måste göra en låt i musiken. Och jag måste göra en låttext också! Men jag har ingen aning om HUR!!!! HUR??!!??!?!?
Sen så måste jag plugga till NO nationella xS Och jag måste plugga till Svenska nationella muntliga på fredag. Och jag måste plugga till SO provet nästa fredag.
Så tekniskt sett så måste jag plugga resten av terminen... >.<'
Imorgon är det BUFF!!! :D Barn och ungdomsfilmfestivalen :)
Vi ska se Regret (tror jag den heter, Holländsk är den) och se Vi är Bäst, svensk. Vi ska tydligen få träffa regissören (Lukas Moodysson) och tjejerna som är med i filmen :) Det ska bli rätt häftigt :D
Men men, ska gå och lägga mig. Har tråkigt så jag tänkte lägga mig och läsa lite :)
Godnatt sov sött ^-^
Kram kram, ha det bra. <3
Men jag måste be om ursäkt, för jag kommer ha stora problem med att uppdatera bloggen nu för mina prov börjar på fredag. Så jag kommer vara väldigt upptagen. :/
Så ja, jag ber väldigt mycket om ursäkt och hoppas på att ni kommer ha det härligt :D
Men men, måste göra en låt i musiken. Och jag måste göra en låttext också! Men jag har ingen aning om HUR!!!! HUR??!!??!?!?
Sen så måste jag plugga till NO nationella xS Och jag måste plugga till Svenska nationella muntliga på fredag. Och jag måste plugga till SO provet nästa fredag.
Så tekniskt sett så måste jag plugga resten av terminen... >.<'
Imorgon är det BUFF!!! :D Barn och ungdomsfilmfestivalen :)
Vi ska se Regret (tror jag den heter, Holländsk är den) och se Vi är Bäst, svensk. Vi ska tydligen få träffa regissören (Lukas Moodysson) och tjejerna som är med i filmen :) Det ska bli rätt häftigt :D
Men men, ska gå och lägga mig. Har tråkigt så jag tänkte lägga mig och läsa lite :)
Godnatt sov sött ^-^
Kram kram, ha det bra. <3
Lufsen
Jag vet inte, men snacka om Lufsen i ett nötskal! XD
Från Filmen Två Bröder Emellan av Stefan och Krister
Lufsen: Du du du Gustav, jag hittar inte Strömsture under S. Aaoh nu vet jag! Jag har ju Strömsture under B.
Ingmar: Under B?
Lufsen: Ja jag hade redan en under S. ESkil målare. Åsså tänkte jag Strömsture förkortat, det blir ju SS. Fast det är ju inte så bra, då tänker man på andra världskriget och så blir man ledsen. Men SS det är ju ett par då kanske man kunde ha Strömsture under G.
Ingmar: Under G?
Lufsen: Ja, som i Golf! För där gör man ju ett par… men jag tycker inte om golf jag tycker det är en riktigt skitsport. SKITSPORT! tänkte jag sen. Det är ju också två S. Och tillsammans med de två essen i Strömsture så blir det ju fyra S. Och fyra S var har man det det har man i kortleken och spela kort tycker jag är roligt därför har jag Strömsture under B!
Ingmar: Under B!!??!!
Lufsen: Som i bridge!!
Lufsen pratar med det fulla kommunalrådet (a.k.a. Sven Melander)
Lufsen: Då var det EN korv beställd!
Malte: Mm, en kokt!
Lufsen: Men nu har vi ju inga grillade…
Malte: Men grillad, jag vill inte ha en grillad.
Lufsen: Nää, men du behöver inte säga att du ska ha en kokt, när vi inte har några grillade. Det räcker att du säger att du vill ha en korv.
Malte: Ja, men jag kan ju inte veta vad ni inte har.
Lufsen: Nä det var därför jag sade det.
Malte hickar till svar
Lufsen: Vill du ha senap?
Malte: Mm, stark!
Lufsen: Ah, nu har ju inte vi någon svag…!
Malte: Jag skiter i vad ni inte har! Ta in en låda senap för fan. Och du, om ni inte har det, så går det *hick* så går det min själ precis lika bra med selleri. Från Filmen Två Bröder Emellan av Stefan och Krister
torsdag 6 mars 2014
Hellu
Hej... förlåt... Jag är ledsen. Har inte bloggat, jag vet. Helt ointressant liv har jag...
Mina nationella prov börjar nästa vecka. Så jag har det lite stressande :S
Provade på att spela flöjt alldeles nyligen... tja, vad kan jag säga? Det enda sättet jag är musikalisk på är väl med rösten :P Fast det lät inte alldeles fruktansvärt! Jag spelade lite i skolan när jag gick i trean... vilket är ett bra tag sedan... men ändå *rycker på axlarna*
Ser också på Sherlock. Tredje säsongen avsnitt tre. Vet inte om jag vill gråta eller ej i slutet!!!
Ska till mormor och morfar imorgon för mamma fyller 40! :D
Men det är även melodifestivalen, globen. Vi får se vem som ska representera Sverige i Eurovision.
Någon av dessa hoppas jag på:
Mina nationella prov börjar nästa vecka. Så jag har det lite stressande :S
Provade på att spela flöjt alldeles nyligen... tja, vad kan jag säga? Det enda sättet jag är musikalisk på är väl med rösten :P Fast det lät inte alldeles fruktansvärt! Jag spelade lite i skolan när jag gick i trean... vilket är ett bra tag sedan... men ändå *rycker på axlarna*
Ser också på Sherlock. Tredje säsongen avsnitt tre. Vet inte om jag vill gråta eller ej i slutet!!!
Ska till mormor och morfar imorgon för mamma fyller 40! :D
Men det är även melodifestivalen, globen. Vi får se vem som ska representera Sverige i Eurovision.
Någon av dessa hoppas jag på:
Jag hoppas på någon av dem. Men det finns en annan låt om jag tror på. Jag gillar den inte, men den är väl troligast att komma långt i ESC. Men vi får se om den vinner. Jag lägger upp den om den gör det :P Annars får vi väl se :P
Jag hoppas på YOJIO för han är söt, en bra sångare (hans röst bryts visserligen, men det är hans stil och den bryter på de rätta ställena, så det låter bra) och söt... Och han vann inte förra året, då europarösterna röstade så han kom vidare och Robin kom vidare med YOU (en fruktansvärd låt!) Jag får ont i huvudet när jag lyssnar på hans låt. Och inte ens Europa gillade honom!! Han var fruktansvärd! Jag tror definitivt att YOHIO skulle komma mycket längre än det Robin kom på!!
Vi ska ha tacos ikväll! :D Yay, för en gångs skull var det jag som fick bestämma maten och de godkände det!!! *Mwahahaha* Feel the power of moi!!
Imorgon är det idrott x3 Jippi!
Funderar på att rita Alva som en mangafigur, men det är för att hon har frågat, problemet är att jag inte har någon som helst aning om hur jag ska göra! =S
Jag skriver en argumenterade text i Engelskan. Men måste översätta den till engelska för jag gör engelska på svenska. xD Not cool I know. Men det är faktiskt den enda gången jag någonsin gjort det!
Men ska se om jag kan få få mamma och pappa att laga mat och sedan hjälpa dem lite.
Kram
Jag är väldigt orolig över det som händer mellan Ukraina, Ryssland och USA just nu :/
Är det OK om jag tycker Putin är en idiot? (Det är ett fritt land, men ändå..) Skulle han kunna vara som Hitler? Utan den judiska besattheten såklart... Men att vilja ha mycket makt och 'declare war' mot Ukraina... Finns det åtminstone en liten gemensamhet mellan dem? Typ att båda är idioter?
Hitler var väl typ en fjärdedels jude själv, så jag menar... eller sjättedel, jag vet inte, men hans mormor var väl typ jude eller något, eller om det var morfadern. De ville ju inte berätta det för det fanns en stor möjlighet att han var det.
Men men.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


