fredag 22 mars 2013

Good moning ^^

Hej hopp XD Sovit gott??
Jag hade en underbar dröm, felet är att jag bara har ett vagt minne om vad det var. Men jag gillade verkligen drömmen. *suckar* varför kan jag aldrig komma ihåg drömmar jag gillar? Fast jag kommer ihåg vissa saker, men det är verkligen inte många... -.-'
Anyway...  Lyssnade på Roxette hela kvällen igår, och jag fick en favoritlåt med dem. En ny favoritlåt av dem XD Älskar "Stars" och "Listen to your Heart" också. Men "Fading Like a Flower" heter den. Älskar den verkligen!!!!!!
 
Ska snart äta  frukost. Jag lade in mackorna i ugnen för att de ska bli varma. De har nämligen varit i frysen, där de flesta människor faktiskt har sitt bröd lol
Sen ska jag se om jag kan hitta en borste och borsta mitt hyfsat toviga hår som jag inte har borstat på jag vet inte hur länge... en vecka, två veckor kanske. Jag vet inte. Så idag gör vi det XD Önska mig lycka till 
kram 
<3 

torsdag 21 mars 2013

oopsi

Woopsi.. glömt blogga :S Sak samma. Det gör inget XD Får bli ett snabbt inlägg nu. Måste gå till sängs fort som attan. Annars kommer mamma komma in och skälla på mig :S Eller ja... hon sitter och nördar ett tv spel, ARC tror jag det heter. Så tråkigt alltså. Det är ungefär som Final Fantasy. Fast jag tror Final Fantasy är bättre. Men jag vet inte. Spelar inget av dem XD

Men men, hyfsat okej dag idag, lite jobbigt kanske men ja, det funkade i alla fall.

God natt, kram kram sov sött ^.^ <3

onsdag 20 mars 2013

Mina failade dikter XD

Jag såg på min mage innan, för kanske en tjugo minuter sedan, och sade till mamma, "Jag vill bli av med den här" och mamma berättar då att det enklaste sättet är att sluta äta socker och stärkelser. Låter ju inte så farligt, sen lyfter jag upp armarna och säger "det här med" och hon kommer fram till mig och pekar, eller ja, pekar och pekar, men visar, på armarna, magen, höften och låren. "Allt går hand i hand, det tar lite överallt" jag svarade "det är synd att det inte tar allt på ett ställe och sen fortsätter med det andra" hon suckade och sade "ja, om det ändå vore så" sen sade hon att jag hade det enkelt för det, och sa sen att det var svårare för min syster och hennes rumpa, (och hon är ändå smalare än mig) och jag blev lite "W00T? Vad är det för fel på MIN rumpa???" mamma skrattade och sa "Det är ju det, det är inget fel på den"
Jag blev lite... o.O "oh, that make sense... o.O"
Men det var lite komiskt tyckte jag. Sen vet jag inte vad ni tycker :P


Har nyss sett klart på en film. A Cinderella Story: Once Upon a Song heter den. Den var riktigt rolig tyckte jag XD bra också. Jag gillade låten riktigt mycket!! I alla fall refrängen XD
Jag har faktiskt haft en hyfsat bra dag idag. Jag har redovisat svenska. Min dikt som jag lämnade in är sjukt failad!!! Så fruktansvärt dålig!! XO Jag hoppas bara att hon inte skrattar åt den när hon läser den... eheh...
"Du finns i mitt hjärta  
du får mig att fundera på många saker  
du vet inte att mitt hjärta slår  
du ger mig glädje men jag är fortfarande olycklig  
Jag vet inte vad jag ska tänka  
mitt hjärta ger mig smärta   
dina tårar sårar  
men trots det  
när jag tänker på kärlek   
så är det dig jag tänker på  
du vet inte vad jag känner  
det känns som att vi bara är vänner  
du gör mig ledsen  
och jag kan inte klara av stressen  
jag lever i min egna värld  
jag var den som sade "Jag älskar dig"  
du bryr dig inte   
livet är orättvist  
du tar min luft  
du älskar mig inte som jag vill att du ska  
lämna mig ifred  
jag vill glömma  
tiden vi hade tillsammans"
Det är dikten, jag gjorde den först på engelska, den rimmade inte då, men jag tyckte ändå att det lät lite bättre på engelska, lika patetiskt, men bättre.
Jag visste inte om jag ville  ha "Tiden vi hade tillsammans" eller "tiden vi har att döma" i slutet. Men det är ju, "va faan?! vadå tid att döma??"
så ja...
men engelska versionen

"You are in my heart frame.  
You make me think of many things  
You do not know that my heart is pounding.  
You give me happiness but misfortune 
I don't know what to think.  
My heart gives me pain  
And your tears wound 
But no matter  
 When I think of love  
 you will come to my mind   
You don't know what I feel   
it seems that we're just friends.  
You make me sad 
and I can't handle the press. 
I live in my own world  
I was the one who said "I love you"   
You don't care,  
life is unfair   
but you take my air  
you don't love me the way I want you to  
leave me alone  
I want to forget  
the time we had together"

Lika patetisk jag vet, men som sagt, bättre patetiskt på engelska än på svenska XD 


Kram kram, ska plugga lite fysik eller kemi eller nu vad det är jag ska plugga XD
God... MORGON
Hej hej, sovit gott? Själv tror jag att jag på sätt och vis har sovit hyfsat okej, kan inte bestämma mig riktigt, men jag är på sjukt dåligt humör. Jag hittar inte några strumpor XO Har letat efter ett par i över tjugo minuter, så nu har jag get upp. Får gå in och ta mammas sen *mwahahahaha* Vaad? Hon brukar ta mina så jag har all rätt i världen att ta hennes *elakt flin*
Haft en super duper tråkig morgon annars,  SMHI hade lite fel igår med snöovädret. Det var kul XD
SMHI=Skojar med halva invånarskaran
Livet går vidare och man måste hitta vägen man ska ta för att komma rätt... felet är att jag är väldigt vilsen och jag har inget lokalsinne. Fast jag har alltid rätt när jag och syrran är ute och går eller är på väg hem från någonstans vi aldrig varit  förr. Så kanske lite lokalsinne XD Men fan vilken väg i livet ska man ta? Vi ska välja gymnasieval sak weird thing i nian. Och jag har ingen som helst aning om vad jag vill bli. Så ja, vad gör man? Väntar och hoppas på det bästa. Vad är det man säger? "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"? Eller hur är det?? Så vi får välla se. Ska se om jag hittar frukost, jag tror inte jag kommer det, men vi får se. Mycket att se idag känner jag XD

Kram
ses (oops, ett till :))

tisdag 19 mars 2013

Hejsan Svejsan!
Har nyss ätit middag och ska snart sätta på WoW. Men om det inte finns någon rolig online så stänger jag nog av XD
Jag fick reda på i morse av min bästa kompis att den här blogg adressen eller platsen eller nu vad det kallas, HAR smileysar, så gissa vad jag ska göra.... eller ja... försöka göra...
Leta efter dem XD
Skoldagen var faktiskt inte så farlig idag, jag hoppas bara på att tre av mina lärare är sjuka imorgon, åtminstone två av dem. För då slipper jag nämligen ha PH och redovisa engelska.
Oooommmg I really need to go to the bathroom :S

See ya *waving* *starts running*


God *gäsp* morgon *pust*
Tisdag... ingen fredag :'(
Sovit gott?
Jag hade en sjukt konstig dröm, det var något om en tågstation, paintboll, hästar och 24 000 kronor. Jag gillar inte hästar, en av mina bästa vänner har en egen häst, hon och hennes syster ringde till utlandet för 24 000 kronor. Det var något om att de var lite rädda om vad som skulle hända med henne. Jag vet inte riktigt. Sen var de utomhus och spelade paintboll, hel weird som de spelade. Men sen kom deras pappa ut och skrek på dem och sade att det var de som var tvugna att betala, för han skulle nämligen inte göra det. De tog det helt lugnt. Brydde sig inte riktigt. Weird. Jag hade åkt ned för ett dike som jag försökte ta mig upp för samtidigt som jag förökte se till att han inte såg mig... Sen var det något om konfirmation. Jag vet inte riktigt. Hel weird.
Jag ska inte en konfirmera mig, så jag menar... Hallå!!
Ska äta frukost nu, så kram kram ses ses puss puss... eller nåt' :P

måndag 18 mars 2013

Fixade det

Mwahahahahaha!!!!

Fixade bloggen, så nu ser den åtminstone lite hyfsad okej ut :P  slapp det rosa ^^ så nu blev det svart istället XD Men jag tycker nog att den ser helt okej ut. Ärligt talat. Har listat ut hur vissa saker fungerar, och jag hoppas att jag antingen inte glömmer dem, eller att jag låter det vara som det är precis just nu... XD
Spelar World of Warcraft just nu. as kul... som vanligt :P
Guild medlemmarna är hel galna som vanligt XD
Jag funderar på att laga mat... men jag vet inte.... känner inte för det, så jag struntar nog i det... skulle jag tro....
Men jag måste åtminstone få lite mat i magen, så jag får se vad jag trollar fram!
 

Okej....

Okej.... Jag har en annan blogg... den heter också Dactylorhiza, fast det är på bloggplatsen
http://dactylorhiza.bloggplatsen.se/. Första gången någonsin jag kommer att blogga här. Vi får se hur det går ;) Det kanske blir långtråkigt, för jag har fortfarande ingen aning om hur något här fungerar XD
Men men, inte ska man ge upp bara för att det finns något nytt i livet, eller hur?
Kommer förmodligen experimentera på den här bloggen, för jag ser nämligen att man kan ändra teckensnitt eller nu vad det heter, och ha texten i olika färger. Och det är ju sånt jag tycker är kul! ^^
Felet är att jag inte hittar några smileysar XO And that sucks!!! Men som sagt... måste experimentera!
Kan visa en liten bild på min lilla vovve från två år sedan (hittade ingen nyare... eller ja, orkade inte leta)
Bilden är från vintern, min syster och jag tyckte att det var kallt ute, så hon fick på sig min halsduk. Vet inte vad hon tyckte om det däremot :P


Jag lade märke till att min blogg var rosa... och jag avskyr rosa! AVSKYR!!!!! Hoppas att jag hittar hur man dekorerar bloggen.

 Vet ni hur min vecka kommer vara???
Fruktansvärd!!!! Imorgon ska jag vara färdig en uppgift i No, och jag fattar inte ett skit om det!!! Sen på onsdag ska jag redovisa svenska, och jag måste göra en diktanalys, och jag har ingen aning om hur man gör en XO sen samma dag ska jag redovisa engelska, och jag har inte skrivit klart bokanalysen, jag vet däremot lite smått om hur man skriver en, har ju ändå skrivit en tre andra gånger. Dessutom så kommer jag knappt ihåg vad den handlade om, fast jag vet exakt vad den handlar om XO Helt sjukt, *pust*
Sen på torsdag har jag No prov, wohoo *grimaserar*  efter det ska jag och en kompis hålla i idrottslektionen... yay... nej men det kommer förmodligen bli helt okej... hoppas jag. Vi får välla se XD
På fredag ska en (förlåt att jag svär) en jävla musik uppgift vara inlämnad om improvisationen inom musik. Om blues, och jag gillar inte ens den genren... Life sucks. Jag måste också komplettera So:n

Fast sen är det PÅSKLOV!!! 

Wohooooo!!!!!

imorgon ska det tydligen bli snö kaos.. våren som var på väg... Bye bye darling *waving sadly*
Det blåser som bara den nu...

Jajaja... ska försöka experimentera med bloggen nu, men jag har en känsla att jag kommer ge upp rätt så snart. Kram kram, önska mig lycka till ^^