tisdag 28 maj 2013

Nausicaä of the Valley of the Wind

Tjabba tjenare ;)
Ligger i soffan och ser på
Nausicaä of the Valley of the Wind. Den är så underbart bra!!! Men så sjukt sorglig ändå :'(

Vet ni vad?
Imorgon fyller jag år. Men det var inte det jag ville berätta. Utan vi har prov direkt imorgon bitti, på genetik. Jag hoppas jag klarar det ^.^
Men kom igen!!! Ett prov!!! På MIN födelsedag!! Livet är orättvist!!! *surar*
Ska läsa till provet lite till när filmen är slut, och innan jag ska sova xD
Jag hoppas verkligen att jag klarar det! Men det gör jag nog ska vi se :)

Önska mig lycka till!!!!
Seeee yaaaa

söndag 26 maj 2013

No computer

Heey :)
Jag är sjukt ledsen att jag inte har bloggat. På fem dagar tror jag kompisen sade...
Min dator är sönder. Det är något fel med processorn och jag kan inte starta datorn XO jag avskyr det!! Och jag hatar att blogga från mobilen för den älskar att skriva saker jag inte vill. Och den vill inte gärna skriva olika bokstäver. XO

Men ska försöka stå ut, för er skull
:)
Men den här veckan blir kanske inte så mycket. För jag har prov på onsdag. Jag måste skriva klart min berättelse och den översätta den lite fint till engelska xD
Sen måste jag bli klar med svenskan och matten. Sen ska jag kunna de fem minoritetesspråken... Och provet är på genetik... Inte precis min tur :/

Idag hade jag super kul!! Förutom att två fyllegubbar, sjukt läskigt och båda började prata med oss :S
Jag var på stan idag med ett par kompisar. Bästisarna så klart xD och vi firade min födelsedag lite smått. Fyller år på onsdag, samma dag vi har prov >.<  men hade tänkt att de skulle kunna komma hem till mig den 1 Juni. Men en av dem kunde inte då, så vi tog det idag istället på stan. Jag hade grymt roligt!!!!
Vet inte riktigt vad jag ska berätta.. har inte hänt något speciellt spännande... Fick ett C på min labbrapport :)
En av mina kompisar har graduated college nu. Jag är super glad för hans skull =)

Funderar på att gå och lägga mig snart, har varit en lång dag, vaknade klockan 5.57 (kommer fortfarande ihåg det lmao xD ) och sen ut på stan. Efter att ha tassat på tå runt syrran och hennes kompis. De har cosplayat idag. Ett manga konvent som finns den här helgen.

Men ja, ska bara se klart på filmen (Willy Wonka) sen går jag nog och lägger mig.
Sweet dreams <3

måndag 20 maj 2013

VM guld

Grattis Sverige! XD VM guld.
Jag kan inte säga att det var en spännande match, men det är ju kul att de fick guld  :)

Är inte säker på om jag orkar äta frukost eller ej *pust* är hungrig, men orkar inte *pustar igen*

Jo, ska nog fixa något att äta tror jag


*springer till kylen* jo det finns mat. Vi ses :)

söndag 19 maj 2013

Vinnare i Europa, än så länge :P

Oh gud *håller mig över hjärtat*  Första gången jag någonsin blivit så här känslig över en tidningstext. Jag fick tårar i ögonen!

”De sa att min pojke blivit mördad”

I går föll domen mot mannen som dödade Patricios 18-årige son Daniel: 8 år är för lite

:/


Men grattis till Danmark som vas ESC 2013 :) 
Gillade den låten riktigt mycket!! Min favorit tror jag... eller andra plats. Den, Sveriges skitbidrag, och Rumäniens är de enda jag hört. Tydligen så ska, vilka var det? Grekland? Grekland var det nog va? Rätta mig om jag har fel. Men att deras låt var bra. Alcohol is free! lmao. That sounds nice xD
But I looooooooooooooooooooooooveeeeeeeeee the contribution of Romania xD xD xD
It's so hilarious! xD So funny!!! Men gud vilken härlig rytm! Allvarligt så tyckte jag om den låten!
Också vann Sverige igår med 3-0 mot Finland. Ta inte illa upp att jag säger det Finland, men ni skulle väl också vara glada ifall ert land fick spela VM final. (gaaaah!!! I'm being mean! Gomene!!!)
Så idag spelar Schweiz mot Sverige i globen! Jag hoppas verkligen att Sverige vinner. Men fan vad schweizarna är bra på hockey! Jag bugar för er *bugar* De har gjort de flesta målen och släppt in minst av alla lag i VM. 34 mål har de gjort, och släppt in 11.

Det regnar ute. Hade ett åskväder över mig nyligen. Och jag menar inte någon i familjen utan regnåskväder :)
Jag tror jag såg en blixt också. Men ja :)

Jag vaknade för ca en halvtimme sedan. Känner att jag borde göra något viktigt idag... men jag vill inte! 
Jag har fortfarande inte gjort genetiken *pust*
Kanske jag borde göra min berättelse till Engelskan... men jag vill inte...
Livet blev så jobbigt helt plötsligt! *Går och lägger mig under täcket och surar*


Nu ska jag bara avsluta detta inlägget med ett citat jag inte har någon aning om vad det kommer ifrån

Be happy, even if the sun's not shining


lördag 18 maj 2013

Konfirmation

Ohayô gozaimasu!

Sovit sött? Jag har inte så jättemycket. Vaknade tre gånger inatt! XO
Men men, jag gick upp ca klockan kvart i åtta. Orkade inte ligga och försöka sova längre xD

Jag satte igång datorn och gick direkt för att göra lite frukost. Så jag såg ett medelande på skype tio minuter efter det skickats, för jag blir automatiskt inloggad på skype. Så ja :S men ja, han hade inte loggat ut så det gick väl hyfsat bra :P
Fick reda på att han ska skaffa sin sextonde och sjuttonde tatuering idag. Så han åkte för ungefär en halvtimma sedan. Hoppas det går bra :S
Hoppas han inte dör :p
Tror jag inte han gör... eller ja... det är bäst för honom. Jag har redan berättat många många gånger att ifall han dör, så ska jag döda honom :)



Ska snart gå och duscha, ska konfirmation idag. Bästisen konfirmeras :) Jobbigt tycker jag lite, men det ska bli kul :)     Jag tror ju inte på gud, så jag tycker det är lite jobbigt när kristna människor pratar om gud eller Jesus eller bibeln eller att det är inte rätt för bibeln säger så eller whatever!!! Jag har inget emot kristna människor, men hur skulle ni tycka om jag kom och kom på en massa saker som gjorde gud till en riktig djävul?
Jag gillar bara inte kyrkan så mycket :S
Btw, är det inte på grund av att Jesus korsfästes, vi firar Kristi himmelsfärdsdag?
Leker med er :P

Tja, truth to be told så är jag ateist.

Jag hoppas att ni inte hatar mig nu!!
Förlåt isåfall. Please don't hate me :3 :'(





torsdag 16 maj 2013

The Goonies

Love that movie!!! ♥♥♥♥♥

Kan någon döda mig? ska svara på dessa frågorna: 
1.Vad betyder ordet genetik? 
2.Vem var Gregor Mendel och vad gjorde honom så berömd?
3. Var finns arvsmassan? 
4. Vad är en gen? 
5. Hur är DNA-molekylen uppbyggd?
6. Vad är en kromosom? 
7. Hur många kromosomer har vi människor. 
8. Varför förekommer våra kromosomer i par? 
9. Varför är det nödvändigt att kromosomerna halveras när könscellerna bildas? 
10. Vad kallas den gen som alltid slår igenom? 
11. Vad kallas den gen som måste ärvas från båda föräldrar för att det ska märkas? 
12. Varför är tvåäggstvillingar inte mer lika än syskon? Kan tvåäggstvillingar vara av olika kön? 
13. Varför kan man säga att det är mannen som bestämmer könet på barnet?
14. Ge exempel på några egenskaper som man ärver och några som påverkas av miljön. 
15. Lisas farmor har blå ögon och Lisas farfar har bruna ögon. Lisas pappa har bruna ögon och Lisas mamma har blå. Lisa har också blå ögon men hennes bror har bruna. Visa och förklara med ett korsningsschema varför det har blivit så. 
16. Varför är det vanligare att killar blir färgblinda? 
17. Vad är en mutation? 
18. Förklara hur två friska föräldrar kan få ett barn med ärftlig sjukdom?

De skulle vara klara i måndags men jag visste inte det. Så ja :/
jag fattar inte ett skit av det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kill me please! I'm begging yoU!!
jag vet inte riktigt vad jag tycker om den låten. Är inte så jätteförtjust i den... Jag stör mig så sjukt mycket på den, för den påminner så mycket (tycker jag) om "Scream" av Usher.
Jag avskyr det!!

OMG!! Love him!! har alltid gjort det visserligen :P
YOHIO!!! ♥♥ So super cute!!


aja. ska försöka mig på de där förbaskade frågorna :) Kram ses... om jag inte dör vill säga O.O man vet aldrig :P

onsdag 15 maj 2013

chou baka desu yo ne?!!?

"I offer my tears to you.
If you’re going to shine brighter,
I’ll become the rain falling
from the silent sky which always watched over you."


"I offer my tears to you.
And even if you don’t realize it,
I’ll become the rain,
a bit warm yet familiar rain…"                      ~ AKB0048 
Kono Namida wo Kimi ni Sasagu
 



Frågade en kompis på facebook om varför han gillade sina egna statusar, jag tyckte det var lite weird. Han svarade för att han kunde. Jag fick faktiskt ett gott skratt där :P Men sen frågade jag honom
"chou baka desu yo ne"  efter tre minuter svarade han "well yeah :)"
"chou baka desu yo ne" betyder typ "är du dum eller?"

eeh... lol. fick nyss reda på att han är full...

ska göra mig i ordning för natten. så sov sött ♥

Wake up call lol

God morgon! Sovit gott?
Jag har, jag hade en sjukt konstig dröm. Det var om ett par nycklar, min pappa var för lat för att hjälpa så han kom på en massa ursäkter till att inte hjälpa mannen som dummat till det. Sen helt plötsligt så var det en massa människor där nere, och min bästis och hennes föräldrar. Och hon sade något om kotlett.
TBH så fattade jag inte ett skit! men ja :) Sen kom min syster in och väckte mig. Hon petade som tur bara på mig. Inte så våldsamt som hon brukar göra XO Men jag fattar nu varför hon var så försiktig. Hon frågade när jag skulle gå upp. Sen var det typ 10 minuter kvar tills dess. Så hon lade sig bredvid mig i sängen. Hon sade att det var för kallt på hennes rum! Hon kan väl stänga fönstret då :P
Men det var väl mysigt. Sen var jag tvungen att gå upp *pust* Hon låg kvar där i typ 15 minuter till.

Men ja :) Ska snart till skolan :'( Vill inte!

Måste sticka. Måste hinna klä på mig innan bussen åker XD

tisdag 14 maj 2013

 Fick idag reda på att jag (alla åttor) ska dansa imorgon! Hur i hela fridens namn ska jag kunna dansa? Jag kan fortfarande knappt gå ordentligt!!


LooooooooooooooL!!!!!!!