onsdag 31 juli 2013

Fiction och regn

Underbar morgon!!!!
Vaknade av regn <3
Och jag älskar regnk. Det är så mysigt!!! När det smattrar mot rutan :3
På tall om fönstret. Mitt fönster har stått på vid gavel i snart hela två veckor. Det är rätt härligt faktiskt, jag slipper bli för varm någon gång på dygnet och frisk luft hela tiden (så frisk luft man kan få av att bara ligga i sin säng med fönstret öppet.)

Ska läsa lite fanfiction nu... Och när jag säger lite menar jag mycket ;)

Jag saknar mina kompisar jättemycket!! <3

Aja, kram :3

måndag 29 juli 2013

Normalt

Hey, först för att få det överstökat, min rygg är skit, har fortfarande inte fått tid hos läkarna, pappa ringde dem idag och de sade att de skulle titta på mina filer så fort som bara möjligt.

Även fast det har gått nästan en vecka sen jag senast uppdaterade så har inte ett skit hänt XO
Så jag har inte så mycket att säga er :(
Är fortfarande rädd inför skolstarten, om jag ska vara ärlig med er, så hoppas jag innerligt att de bestämmer sig för att jag ska opereras, för då har jag ett datum att se fram emot, och jag skulle bli frisk snart, för om det ska läkas av sig själv, vet jag inte hur lång tid det kommer att ta innan jag blir frisk, det skulle förmodligen sluta med att jag gick till skolan även om jag inte skulle vara frisk och så skulle det sluta så här igen *pust*

"Nobody can be like me. Sometimes  even I have trouble doing it" ~ Tallulah Bankhead

Btw, såg på Vi på Saltkråkan nu på morgonen.
Älskar dem. Men iallafall. Jul. Tjorven gillar ju inte gröt. Så hon sitter och petar i den istället. Så hon har en söt konversation med sin pappa.
Tjorven: Jag tycker inte om gröt!
Nisse: Vad tror du jultomten säger om det? Han som tycker så mycket om gröt!
Tjorven: Då kan han få min gröt!

Hon är så sööööt Tjorven <3

onsdag 24 juli 2013

Sherlock

Looool, jag läser fanfiction, Sherlock, SherlockxJohn, super hysteriskt roligt. Men så är det ju det här med Sherlock, som den vetenskapsman han är.
Ska citera för er;

"Did you know that the ideal melting point of chocolate is 36 degrees? It's engineered to melt at body temperature." ~ Sherlock
"Ah, so this was an experiment?" ~ John
"No, well, yes, I suppose." ~Sherlock
"You know that I'm not going to be able to eat chocolate or even smell it again without getting hard?" ~ John
"Hmmm....that seems a small price to pay for science." ~ Sherlock
~ Hot Enough to Melt heter fanfictionen... Rätt komisk xD

How can you do other than love Sherlock? XD
Funderar på att se serien faktiskt.

måndag 22 juli 2013

YouTube

Lyssnar på musik och kollar igenom kommentarerna, de flesta är riktigt epic xD
Men så var det någon som skrivit två meningar.

"Suicide does not stop things from getting worse
It stops things from getting better"

Vetefan var jag tyckte om det,  men jag gillar det :)
Självmord är inte lösningen på något.

söndag 21 juli 2013

"Hey dad, when the people you love are with you, that place is definitely heaven." ~ Hotate

Dun dun duuuuun.....

Ok, det var JÄVLIGT kul igår, låg i soffan hela tiden, kunde ju inte göra så mycket mer, men allvarligt, som jag har saknat dem :3
Det var rätt epic när vi åkte dit. Jag blev lite panikslagen när vi inte hade en present  med oss. Så mamma sade "Vi har med dig, du får bli vår present."

När jag låg i soffan, fick ligga där och äta, men så löste jag manga samtidigt på mobilen, lite senare in på kvällen så blev det väldigt genant för mig att fortsätta läsa. Jag läste yaoi... Det var inte det som var genant, utan det var att a threesome hände. Mellan tre personer (what a genious *facepalm*)  det är ju fan självklart, men det hände mellan två personer som avskyr varandra, och han i mitten en pojke (18 år ungefär) som, på sätt och vis var ihop med den ena mannen, och hade blivit kidnappad av den andra mannen och haft sex med honom också under den tiden han varit kidnappad. Så det blir lite genant, för de två männen, halvstår/halvsitter ju på marken, öga mot öga, och pratar som vanligt, medan den ena får en avsugning och den andra sätter på pojken. Det känns lite.... Njaaaa.... Tveksamt... Oh well, och bara om ni undrar mangan heter, så heter den: You're my loveprize in Viewfinder. Den finns att läsa på mangahere.com     kapitel 35.3
Det är bäst att läsa hela mangan först, så man fattar.

Ska se om jag kan få i mig lite frukost, syrran ska till mormor och morfar idag, och min rygg känns faktiskt hyfsat bra :)

lördag 20 juli 2013

Framme

Hej hej :)
Vi är äntligen framme hos våra kompisar. Vi tog bilen. Såklart... Resan gick bra, men när jag steg ur bilen smällde det till. Jag visste visserligen redan innan jag började göra mig i ordning för kvällen vad jag gett mig in på. Så egentligen borde jag ha stannat hemma, men det var så länge sedan jag träffade dem!!!! Så än så länge är de värda smärtan :P
Jag skulle gärna struntat i att komma om jag skulle kunna utbyta det mot att vara helt frisk. Kan ju träffa dem när som helst. Men jag vet verkligen inte när jag blir bra så jag vill ta varje chans jag får Xl

Whatever...

Looool... Sammetsötnosen skäller på deras anka xD låter jätteroligt!!! Och ja, de har en livs levande anka, och nej de bör inte på landet.
Jag är nöjd så länge jag slipper äta den xD. Sammet fick tydligen om hon ville xD
Har ni märkt att det blir svårt att äta något om man eller djuret

fredag 19 juli 2013

Komatta Toki ni wa Hoshi ni Kike

"Do you have anything you're glad about?
Feeling happy?
Do you feel sad?
Can you be gentle and understanding
towards others?
Did you dream?

I think it's already enough to have a
little everyday.

Because that isn't something that
always exists, but it's something that
comes from within you.

A little, a little a day." - Kou Fujishima

onsdag 17 juli 2013

#$%#&@?*@;!

Vet ni vad? Jag önskar verkligen att idioti kan botas, för då skulle jag inte göra en massa idiotiska saker hela tiden!! Igår t.ex. så var jag uppe och sprang rätt mycket. Lagade mat två gånger, och jag var uppe under hela den tiden. Så nu idag, har jag "straffats". Min rygg är helt utmattad. Så varje gång jag måste på toa är en kraftansträngning, att resa på sig och att gå är inte precis en resa i solen (T_T)
Och på lördag ska vi på besök hos några kompisar. Om jag ska med för jag bestämma på lördag, men jag vill verkligen så jättemycket!! Men jag vet redan nu att jag kommer ha riktigt ont på söndagen isåfall >.<

Idag är syrran på tosselilla med en kompis. På fredag ska hon och mamma kanske gå på marknad. Ingen aning om vilken däremot. Och hon har sagt att jag måste bli bra i ryggen fort så vi kan åka till Liseberg. Annars, har hon sagt, att hon åker utan mig >.< jag fattar inte hur hon kan säga något sådant, jag älskar Liseberg, och det vet hon.

På tal om min rygg, om jag har tur så kan jag se en läkare om 2-3 veckor, för det är ungefär så lång tid det tar att få tid.
Mamma sade idag att om jag inte är bra i min rygg när skolan börjar får jag strunta i skolan tills jag är bra. Och hur mycket jag än hatar att gå i skolan, så vill jag dit, tack vare mina underbara kompisar <3
Men ändå...
Ser på Merlin <3 <3

söndag 14 juli 2013

Fairy Tail <3

"The sacrifice of the precious thing known as 'life'... The time known as 'life', cannot be rewound... The time that you have lived up until now... That is 'life'...
Tell me... The meaning of my 'life' " - Ultear