Ok... Idag är det söndag! Imorgon bär det iväg till Gamleby. Jag ska snart gå och duscha, känner mig smutsig. Ok, inte egentligen, duschade igår. Jag bara älskar vatten xD Jag orkade verkligen inte att baka idag. Jag klarade knappt av att packa. Jag var så sjukt trött i ryggen!!! Men jag klarade av det iallafall XD Jag lagade maten idag. Jag kallar det:
Curry Kycklinggryta àla moi
Det innehåller kyckling, lök, crême freisch,grädde, en halv burk curry, vatten och salsa (istället för tomatpuré) Jag måste vara ärlig och säga att det var superfantastiskt gott!! Jag var däremot lite orolig att det inte skulle smaka curry. Men det gjorde det (som tur var) annars skulle jag använt resten av burken med XD I'm the beeeest!!!
Just you wait, I'll show you someday!! Mowahahaha
Ehrm... eh.. love you? xD
"When Will I Ever Find a Place to Call My Home? Sadness Circling Like a Falcon in the Sky, When Will I Ever Find a Way to Speak My Heart, to Someone Who Knows, What it is to be Alone?"
Lördag idag :D
Ligger i sängen och jobbar på min bokanalys i svenska. Jag har läst Sherlock Holmes och Baskervilles hund. Den var faktiskt riktigt bra! Jag älskar verklkigen Sherlock Holmes öckerna! XD De är riktigt sjukt bra! Jag rekommenderar de verkligen för er som inte har läst dem förr! :)
Men men, jag bakade äppelpaj igår, och glömde ta bild på den IGEN!!! Så jag kan inte lägga upp en bild här på bloggen, men men. Vi får se om jag kommer ihåg att ta bild på det jag ska baka imorgon att ha till Gamleby. VI får se om jag kommer på något att baka först xD Sen också att jag kommer ihåg att fota :P
Jag kan inte bestämma mig om vilken "Heaven" låt jag gillar mest! Den med Bryan Adams eller den med Declan! Jag älskar båda, så det är nog okej. Fast jag sjunger nästan alltid på Den av Bryan Adams xD
Jovars... oh herregud! Jag drömde om Gamleby inatt. Helt jäkla sjukt, det var nästan som en, I repeat Nästan som en mardröm. Men bara nästan.
Hur funkar livet för er då? Är det bra? Jobbigt med skolan? :P
Hahaha, igår kom syrran ut i köket där mamma och jag var. Och hon såg helt smickrad ut. Hon sade "Jag känner mig så smickrad, jag har fått hat brev!" Det var utomordentligt komiskt! xD
Allvarligt! Vad gör jag här? Jag har en bokanalys att göra klar! Men jag vill inte! Men jag måste! Men jag VILL verkligen inte!!! Men jag borde verkligen göra den... Kanske jag ska gå och äta frukost först... Svar på allt när man är tjurig på morgonen, ät frukost!!
BTW, är det någon som vet vad konflikten I Baskervilles hund är? För jag kommer inte på det. Skit samma. det klarar sig nog, :D
Kram kram! <3
Hej... inte mycket har hänt sen vem vet när... Jag hade mitt SYV (studie- och yrkesvägledare) samtal idag. Det var rätt kul xD Funderar på att gå det Estetiska programmet, med Bild och formgivning som inriktning. Men jag vet inte riktigt. Jag har lite problem med det, och så får jag inte jobba med något tungt (jag får inte lyfta tunga saker). Jag var hos läkaren igår, och fick reda på att mitt diskbråck är kroniskt (permanent). Det känns inte så jättebra, men ja. Det går ändå. Jag vet inte om jag ska vara ledsen eller inte. Jag är glad att jag fick reda på det nu, och inte senare, så jag kan välja mitt gymnasieval med försiktighet, men ändå. Mamma i bilen igår på väg hem från läkaren var jätteledsen. Jag fattar inte varför, det är säkert någon mamma grej. *rycker på axlarna* Men men, lika glad för det är jag xD Det kommer ju att bli bättre. De vill inte operera mig för det kan förstöra för mig i framtiden. Så jag är ändå rätt glad att de inte gör det. Det kommer ta tid, det kommer vara upp och ner dagar. Men det blir bättre, så småningom.
SKA TILL GAMLEBY NÄSTA VECKA!!!!!!!!!!
Imorgon har vi prov i historia. På Kalla kriget. Jag kan berätta lite kort om vad jag vet om kalla kriget.
Kalla kriget var egentligen inget krig. Det var en maktkamp mellan USA och Sovjetunionen. De hotade varandra men inte mer. Båda ville ha mer makt och bättre samhälle än den andra.
Sovjet och USA var världens två stormakter. Stormakt är ett land med överlägsen kapacitet i form av kärnvapen. Och båda supermakterna hade så mycket kärnvapen att de skulle kunna utplåna varandra, men inte på en gång så det andra landet skulle kunna skjuta tillbaka och orsaka mycket stor skada.
Under kalla kriget var det krig i Korea. "Korea kriget" varade från 1951-1953 och Sovjet stödde Nord-Korea medan USA stöttade Syd. Sen så var det Vietnamkriget som varade från 1959 till 1975. Sovjet stöttade Nord-Vietnam och USA Syd-Vietnam. (Vad är det med Sovjet och nord och USA med syd? xD )
Sovjetunionen föll samman för att deras ekonomi till slut inte fungerade längre 1991.
Kalla kriget höll på från 1945 till 1990.
Det är rätt epic, för när jag var liten trodde jag alltid att Berlinmuren var Hitlers fel. Jag visste att han dog innan andra världskriget slutade (typ en dag innan xD ) men ändå. Jag vet inte varför, jag visste att han inte levde då, men ändå så var han den som var tvungen att ha gjort något sådant förskräckligt och att han dog lite innan muren revs 1989. Rätt sjukt, eller vad säger ni?
Men men. Jag vet inte varifrån, kan ha varit någon sade eller att jag läst den i en faktabok eller bara en bok av något slag, att i Tyskland, vet inte om det var varje år eller så, men att de byggde upp muren varje år och sen rev den, för att fira att den rev. Jag vet inte riktigt säkert. Någon av er som vet?
Kan ha varit ett annat land dessutom, behöver ju inte ens vara en mur, men jag tror det var det. Skit samma.
Har som sagt prov imorgon. Jag har lämnat in min hemkunskap idag, ska se om jag kan baka en blåbärspaj sedan för att se om jag vill ha det i Gamleby till efterrätt. Jag vet fortfarande inte nämligen!! XO
Livet är svårt! Fast inte för mig om man ska se på det hela. Tänk på de stackarna i Afrika som svälter *medlidande*
Jag vet att vissa tycker att det är själviskt att inte tänka på de "mindre lyckligt lottade". Men jag har det här att om jag tänker på något sådant blir jag ledsen och i värsta fall börja gråta. Och om jag ska vara ärlig... Jag ser inte hur att jag gråter hjälper dem. Så ja...
Ska plugga SO nu, så kram på er :)
Btw, det där med Nord och Syd. Syd-Korea är awesome! Har ni hört talas om K-Pop? So fucking awesome! (Tror inte precis att Nord-Korea har något sådant. Jag säger inte att det är något fel på Nord-Korea, om det är någon som tar illa upp. Men ni måste erkänna att de har lite väl konstiga idéer där...) Men Syd-Korea!
B.A.P
Och Rysslands nationalsång *svimmar* den är så bra! Definitivt den bästa nationalsången i världen!!! Va stolta, ni ryssar ;)
Hullo :)
Lagade maten idag. Det blev faktiskt riktigt gott xD och smarrigt ;)
Måste säga att det var första gången jag någonsin gjort kyckling!!! Men jag lyckades, och det blev bra :D
bilden blev inte särskilt bra, men ändå. Kyckling-currygryta med fullkornsris m. tomt & gurka :D Det blev faktiskt kanonlyckat!!
Måste verkligen göra det igen någon gång!
Funderar på om jag ska göra en banankaka eller något sådant till efterrätt.
Hej, idag har jag och pappa varit på Nova. Det var supertråkigt. Vi köpte inget, sen tankade vi på vägen hem. Vi var inne på Siba också. Det var roligare. Det var några killar som lekte där inne. Jag undrade om jag fick vara med. Jag fick inte för pappa p.g.a. min rygg *tjurar* det såg riktigt roligt ut måste jag säga :3
Måste på¨toa. Så jag vet inte riktigt vad jag gör här. Men ja... det är jag som ska laga maten ikväll. Om jag har tur kanske jag kan lägga upp en bild på det, om det ser ok ut vill säga xD
Jag har jobbat lite med hemkunskap idag. På ett sätt var det rätt kul. Men på flera sött var det dödstråkigt :D
Måste på toa. Kram ses adjö *rusar mot badrummet i ilfart*
Clocks slay time... time is dead as long as it is being clicked off by little wheels; only when the clock stops does time come to life. - William Faulkner The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is. - C. S. Lewis It is my feeling that Time ripens all things; with Time all things are revealed; Time is the father of truth. - Francois Rabelais Know how to live the time that is given you. - Dario Fo Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn. - Delmore Schwartz Time changes everything except something within us which is always surprised by change. - Thomas Hardy Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment. – Buddha For my part, I consider that it will be found much better by all parties to leave the past to history, especially as I propose to write that history myself. - Winston Churchill Every saint has a past and every sinner has a future. - Oscar Wilde No man is rich enough to buy back his past. - Oscar Wilde "Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that." ―Martin Luther King Jr We must embrace pain and burn it as fuel for our journey.- Kenji Miyazawa Bad is never good until worse happens. - Danish Proverb All my life, my heart has yearned for a thing I cannot name. - Andre Breton "It is easier to forgive an enemy than to forgive a friend." ―William Blake If it's natural to kill, how come men have to go into training to learn how? - Joan Baez Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage. - Lao Tzu