onsdag 22 januari 2014

Finally, the TRUTH!!! :P



Fast jag måste säga, det stämmer rätt bra :D

The Fandom.net

 Uhmm... varför dvärg?? Varför?? 


Harry Potter loooveees me :P
Fast Neville är ju snyggare ;)



måndag 20 januari 2014

Gackt. Yaoi fanservice

Allstååååå..... Man kan inte tycka att det där INTE ÄR SEXIGT!!!!!!!
Jag menar det!






"De blir inte gamla förens de blir väldigt gamla. Så de ser ut som 20 tills de är 55. Sen bara BOOM, så ser de ut som 80"

(Ni kan sätta på engelsk text om ni känner för att se på den)


Det var den han var med i melodifestivalen med. Den är bra :) 
Men jag gillar Sky limit lite mer. xD
Tyvärr så går det inte att lägga upp den, men här har ni iallafall länken till den om ni vill lyssna på den 

Skolan

Hallå hallå hallå :D
Idag var det skola. Det var inte så farligt som jag trott. Men jag måste berätta. på svenska kommunikationen så pratade vi om analysfrågor. Och så kom vi in på Sagan om Ringen. Och så började Yvonne (Läraren) prata om de olika raserna (ni vet, alver, människor, dvärgar och hobbitar) och då sade Alex, "Finns det inga svarta med?" Och Yvonne sade att det fanns det, men att de var på den onda sidan. Och svarade "JAHA!? Har vi blivit rasistiska nu också?" (Det var ju ett skämt såklart!) Men det var så superkul! XD

Sen fyllde min lärare år idag. Hon bidde 39 år. Jag sade det på morgonen. Grattis!!! Äntligen är du gammal! XD Hon sade tack och sade att nu behövde hon bara vänta ett halvår tills hennes man fyller 39, för han brukar skämta med henne om att hon är äldre, även fast det bara är ett halvår xD

Visste ni att, om man ändrar om Curry, så blir det Yummy! :D Fast man måste visserligen ändra om det rätt mycket nu när jag tänker efter... Fast det är sant, Curry är Yummy ;)

GAAAAAAAAAHHH!!!!!!!!! MÅSTE.LÄSA.HARRY.POTTER!!!!!!!!NUUUU!!!!

OTHERWISE I THINK I WILL DIE!!!

På fredag ska jag ha skrivit om hur åska fungerar...
Någon av er som vet hur man förklarar det för femåringar?? I'M BEGGING YOU!! TELL MEE!!!

Men men, ska äta..

Heheh, var hos sjukgymnasten idag. Det var fruktansvärt innan jag kom dit. Jag var skiträdd att jag skulle bli försenad för jag skulle vara där kvart över fyra. Och vi slutar kvart i tre. Så en timme minst till godo, eller hur! Men jag var tvungen att fylla på mitt busskort idag, för jag hade ca 10 kronor kvar på det på eftermiddagen efter att jag köpt "biljetten". Och mamma hade inte fyllt på det. Men anyways. Jag var tvungen att vänta 35-40 minuter inne på Skånetrafiken för att kunna fylla på det på grund av all äcklig kö!! Och sen hade bussarna precis gått när jag blev klar där. Så jag var tvungen att väta i tio minuter innan den skulle komma, 15:48, men den kom fem minuter för sent. Och sen kom jag inte hem förens klockan 14:04. Och då var vi tvungna att sticka direkt till sjukgymnasten. Vi kom i tid visserligen :)

Men men. Kram på er

Citat

"Never apologize for saying what you feel. It's like saying sorry for being real."

söndag 19 januari 2014

Wolfstar in the movie :3

          "Listen to you two, quarreling like an old married couple."
                                                                                              Hell, even Snape knew.




Wolfstar är den första pairing i Harry Potter som jag shippar xD



















I still can’t believe you’re gone,
Oh, I remember you like yesterday, yesterday,
And until I’m with you, I’ll carry on


Mod

OM MODET ATT LEVA MODIGT

Mod är inget man föds med.
Det är något man väljer att utveckla.

Bara modiga människor säger: ”Jag kan, jag vill, jag anser, jag ska…”
Alla andra säger ingenting.
När små barn utropar: ”Titta, jag kan! Jag vill…” får de applåder och uppmuntran från sina föräldrar.
Men när samma barn växer upp och upprepar samma ord, då tystas de.

Endast de som väljer att vara modiga fortsätter.
De modiga utvecklas och blir mogna.
Det är till dem vi går när vi behöver råd i svåra stunder.
Det är till dem vi lyssnar när egna tankar förvirrar.
Det är också dem vi sviker när rädslan, vår ständiga
medpassagerare på livets färd, gör sig påmind – och vi hellre
anpassar oss till majoriteten och väljer den lättare vägen.
Innerst inne vet vi att det är fel. Människan är ju den enda varelse på jorden som motiveras av moral, en känsla av det rätta.

Ändå står vi inte alltid upp för denna känsla, utan sviker både oss själva och det rätta, som vi aldrig ger en chans.
De modiga säger: ”Jag är” medan vi andra mumlar något om ”Man kanske skulle…”

De modiga stirrar döden i vitögat, medvetna om den korta stund människan har här på jorden…men dom är så nyfikna och viljan är så stor att pröva/testa det nya som dom tänkt att rädslan finns överhuvudtaget inte i deras värld!!!!

Genom att acceptera att livet innehåller sorg, saknad och svårigheter blir de modiga mer levande än vi som fegt blundar för livets realiteter.

De modiga är de lyckliga för de vågar. Vi andra bara önskar att vi vågade.
De modiga lever ett farligt liv. De riskerar att utsättas för människors avund och kritik, ja till och med sin egen förintelse.
De modiga finns mitt ibland oss. Du är kanske en…
De modiga både syns och hörs.
De modiga är ofta besvärliga – för oss andra. Inte minst för att de påminner oss om vår egen brist på just mod…

Men alla kan vi följa de modigast exempel; och fatta mod.
OM VI BARA VÅGAR!

Okänd författare

HP Fanfiction Wolfstar

" 'Er…Sirius,' Mr. Potter stuttered, distracting Sirius from his rose tinted, Remus centric world. 'I'm not sure if your parents have done this with you, but I think that perhaps I should…' Mr. Potter fidgeted slightly in his seat as all three of them stared at him questioningly. 'You see, when a man loves…er…another man…he wants to…er…you know…'

'Have sex?' Sirius asked, tactless as ever. James slid under the table, as if doing a very cheap disappearing trick. Remus seemed very absorbed in his meal.

Mr. Potter, though turning steadily red at the roots, took a deep breath and continued. 'Yes, well…I'm sure you boys already know the mechanics, but…it's important to remember to use protection during such times. Just in case, you get the other preg-' Mr. Potter paused, looked at Remus, and then looked at Sirius. 'This is going to be more difficult than I imagined.' "~ Fanfiction 'Dating Remus Lupin'


That's so hilarious!! 

https://www.fanfiction.net/s/4390076/8/Dating-Remus-Lupin

Citat

"Fear is not evil. It tells you what your weakness is. And once you know your weakness, you can become stronger as well as kinder" - Gildarts of Fairy Tail


... Something ...

Har inte uppdaterat på ett tag.
Igår var jag fullkomligt upptagen. Vaknade vid 9 tiden. Gick upp och lagade frukost (pannkakor), sen skulle jag duscha för vi (jag och pappa) skulle till farmor och farfar, sen när vi kom hem kom syrran och hennes kompis hem från Furulund där hennes kompis bor, de skulle hjälpa mig att ta bilder på mig. Vi har ett skolprojekt i skolan, bildprojekt, där man ska skapa en identitet. Då ska man ta bilder på sig själv och sen fixa den i ett program på datorn. Nu kommer jag inte ihåg vad sidorna heter, det var därför jag skrev som jag gjorde. Men man kunde också använda photoshop om man ville och kan använda det. Så det ska jag göra. Jag får hoppas det blir bra :S Hyfsat bra åtminstone :/


Men vi får se. Imorgon är det skolan igen :S
Det ska inte bli skoj!! >.<

Men ska gå igen... Kram på er.
Ha en bra söndagskväll :)